کد خبر: ۲۰۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
گفتگوی ویژه؛
(۱)معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: طرح عملیات جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی چند مرحله دارد و در مرحله اول باید تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروش‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا شاه میرزایی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در مرحله دوم کالا‌ها باید شناسه داشته باشد و بیش از ۶۰ هزار شناسه صادر شده است و هزار و ۱۰۰ شناسه برای کمک فنر و ۳ هزار و ۸۰۰ شناسه در باتری خودرو داریم و هر کدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا می‌باشد و هر کالا با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت می‌گیرد.
 وی گفت: بنابراین فقط موضوع قاچاق نیست بلکه تقلب هم مهم است، سوم دریافت کد رهگیری است که به تعداد کالا صادر می‌شود و به عنوان نمونه برای کمک فنر ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کد رهگیری یکتا و بیش از ۳۵۰ هزار کد رهگیری یکتا برای باتری صادر شده است. 
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت ادامه داد: در موضوع لوازم یدکی ۲۷۰ تولید کننده و حدود ۴۰ هزار خرده فروش در سامانه ثبت نام کردند و به همین میزان هنوز ثبت نام نکردند. 
آقای شاه میرزایی با اشاره به اینکه کد رهگیری در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است، گفت: کد رهگیری برای مصرف کننده بسیار مفید است، زمانی که مصرف کننده باتری خودرو خریداری می‌کند، شناسه کالا درج شده است و فروشنده، شناسه را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت باتری اطلاع رسانی می‌کند.
ادامه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار