کد خبر: ۲۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون تنها ۳۹/۱ درصد از واجدان شرایط نسبت به تزریق دز سوم کرونا در استان اقدام کرده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته از مجموع ۵۲۹ تست سریع و ملکولی انجام شده در راستای تشخیص کرونا ۱۵۸ بیمار مبتلا به این بیماری در سطح استان شناسایی شد.

وی تصریح ‌کرد: از این تعداد ۷۷ نفر مربوط به بیرجند، شش مورد بشرویه، شش مورد خوسف، دو مورد درمیان، هفت مورد زیرکوه، چهار مورد سرایان، یک مورد سربیشه، ۱۳ مورد طبس، ۹ مورد فردوس، ۲۱ مورد قاین و ۱۲ مورد مربوط به نهبندان بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۹ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۳۲ نفر کرونا مثبت هستند، یادآور شد: ۱۱ نف از بیماران کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و متاسفانه حال عمومی سه نفر از این بیماران نامساعد است.

شریف‌زاده اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته فوتی جدیدی بر اثر کرونا در استان وجود نداشته بنابراین مجموع فوتی‌ها بر اثر این بیماری از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون در عدد یک‌هزار و ۴۳۲ نفر ثابت باقی ماند.

وی با بیان اینکه هر چند خراسان‌جنوبی در تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا جزو استان‌های پیشگام کشور بوده اما تنها ۳۲ درصد از واجدان شرایط دز سوم این واکسن را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: متاسفانه هفت درصد از واجدان شرایط در استان هیچ گونه واکسنی را دریافت نکرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به پوشش واکسیناسیون کرونا در استان ادامه داد: تاکنون ۹۳ درصد از واجدان شرایط در استان دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۳۹/۱ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

شریف‌زاده با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان در ایام رمضان فعال است، بیان داشت: سبد واکسیناسیون در استان تکمیل بوده و مرکز واکسیناسیون غدیر در مرکز استان از ساعت ۷:۳۰ تا قبل از افطار آماده ارائه خدمت به مراجعان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار