کد خبر: ۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
كاروانسرای تاریخی گبرآباد با برگزاری مزایده توسط صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، وارد چرخه اقتصادی اماکن تاریخی شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی (صابتا)؛ کاروانسرای تاریخی گبرآباد، واقع در جاده قمصر-کاشان یکی از زيباترين و وسيع ترين كاروانسراهای واقع در دشت هاي فلات ایران است که از دوران صفویه به یادگار مانده و با شماره 1095 در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است. 
با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این بنا و واگذاری آن به بخش خصوصی، می توان بسترهای لازم برای مورد توجه قرار گرفتن کاروانسرای تاریخی گبرآباد را بیش از پیش فراهم کرد.
این كاروانسراي بكر و دست نخورده كه در 5 کیلومتری جاده قمصر – کاشان واقع شده، دارای ساختماني محكم و زيبا است که همچون نگيني درخشان در دل قمصر کاشان مي درخشد.
گفتنی است، در کنار این کاروانسرای تاریخی، جاذبه های تاریخی و گردشگری نظیر غار نياسر، خانه بروجردي ها، آرامگاه سهراب سپهري ، آرامگاه بابا افضل كاشاني، آرامگاه محتشم كاشاني، آرامگاه فيض كاشاني، مدرسه آقا بزرگ كاشان، حمام عبدالرزاق خان ،حمام مجموعه اردهال، مسجد ميرعماد، امامزاده حبيب بن موسي، امامزاده شاهزاده عيسي و يحيي، بقعه ابولؤلؤ ( باباشجاع الدين )، باغ  و كاخ تاريخي فين، روستاي ابيانه، تپه های سيلك، كاروانسراي مرنجاب ،آب سرخ فريزهند قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: