کد خبر: ۲۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
رییس کمیته رسیدگی به امور پناهجویان سازمان ملل متحد از وجود بیش از ۶۰ میلیون آواره در جهان به واسطه جنگ و آزار و اذیت خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، رییس گروه رسیدگی به امور آوارگان سازمان ملل متحد از سرگردانی و بی‌خانمانی  بیش از 60 میلیون نفر از جمعیت جهان به واسطه درگیری‌ها و شکنجه و آزار خبر داد.
  زمانی که «آنتونیو گوترس» 10 سال قبل رییس کمیته رسیدگی به امور پناهوجیان سازمان ملل متحد شد  جمعیت آوارگان جهان 38 میلیون نفر و البته در حال کاهش بود اما امروزه این رقم به بیش از 60 میلیون نفر رسیده است.
 
گوترس روز گذشته (دوشنبه) در سخنرانی در ژنو سوئیس بر اهمیت پایبندی به معاهده 1951 در زمینه حمایت از پناهوجیان تاکید کرد.
 
وی در این زمینه گفت: «بحران‌های بزرگ پیوسته به هم  در عراق و سوریه 15 میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است و در 12 ماه گذشته 500 هزار نفر اهالی سودان جنوبی نیز خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. این رقم در بروندی 190 هزار نفر، 1.1 میلیون نفر در یمن و 300 هزار نفر در لیبی می‌باشد. ده‌ها هزار نفر نیز در حال فرار از خشونت‌های گروه‌های تبهکار آمریکای مرکزی هستند.»
 
او درباره بحران پناهجویان اخیر در اروپا گفت ، رویدادهای ماه‌های اخیر نبرد شفقت مقابل ترس و تحمل در مقابل تنفر از مردم کشورهای دیگر است.»
 
این مقام ارشد سازمان ملل متحد که در دوره پایانی فعالیت خود در این نهاد است ضمن اشاره به کمبود نقدینگی برای رسیدگی به امور پناهجویان دلیل خیل عظیم ورود پناهجویان سوری به اروپا را نبود شرایط زندگی در کشور خود و از دست دادن امیدشان در یافتن راه حل برای خاتمه نبردهای سوریه نامید.
 
 

برچسب ها: آواره ، سازمان ملل ، شکنجه
نام:
ایمیل:
* نظر: