کد خبر: ۲۰۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
امروز شاخص کل بورس با اُفت ۵ هزار و ۹۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۷۹ واحد متوقف شد.

امروز شنبه (۲۰ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۳ هزار و ۲۲۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۷۹ واحد متوقف شد.

آقای محمد خبری زاده تحلیلگر بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین نکته امروز این بود که بازار سعی می‌کرد خودش را از معاملات دو نماد خگستر و سایپا جدا کند این دو نماد در دو هفته اخیر لیدر بازار بودند و بعد از عرضه‌های روز چهار شنبه مشخص بود که معاملات آن‌ها کمی با مشکل مواجه شود.

بازار در یک ساعت ابتدای به پیروی از این دو نماد منفی شد، اما بعد بازار به سمت سه گروه حرکت کرد ابتدا به سمت برخی نماد‌های پالایشی به سبب احتمال گزارشات مناسب شان، بعد برخی نماد‌های معدنی و فلزی و برخی نماد‌های کوچک حرکت کرد. امروز برخی نماد‌ها که از رشد بازار جا مانده بودند نیز مثبت شدند که نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان رسید. «خودرو»، «فملی» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «خودرو» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۷۲۸ واحدی روی پله ۳۷۸ هزار و ۷۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان رسید.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۳۸ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۸۸۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۱۵۰ میلیون و سهم به ارزش ۷۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شبریز، وپارس و شبندر به ترتیب با ۴۵۱.۹، ۳۸۸.۵۷ و ۳۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های خودرو، فملی و وبملت به ترتیب با ۷۲۷.۰۳، ۷۰۲.۹۵ و ۶۲۳.۷۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، شاوان و وسپهر به ترتیب با ۱۸.۵۱، ۱۱.۴۹ و ۹.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های دماوند، هرمز و صبا به ترتیب با ۷.۶۳، ۷.۱۸ و ۵.۶۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «بانک‌ها» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غکورش، کماسه و وپارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های پکرمان، ساربیل و کنور بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، پخش و غمینو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت قچار، اتکای و رافزا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، همای و خبهمن بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، فیروزا و سصف‌ها در بورس ایران داشتند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خگستر، ومعادن ۲ و خودرو بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خگستر، خودرو و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس
نماد‌های اراد ۱۰۲۴، اراد ۳۸۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و سپدما ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۵ هزار و ۹۹ واحدی شاخص کل بورس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار