کد خبر: ۲۰۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حوزه آموزش بیشترین آسیب کرونا را متحمل شد گفت: وضعیت مدارس زاهدان در موضوع کرونا پایش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا ضمن تاکید بر فعالیت حضوری مدارس اظهار داشت: حوزه آموزش در دوران همه‌گیری کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده است. برخلاف آموزش و پرورش در ایران، کشورهای توسعه یافته از جمله سوئد با وجود همه‌گیری کرونا تعطیلی در حوزه آموزش نداشته‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید کرونا را جزئی از زندگی فعلی بدانیم و این بدان معنی نیست که عادی‌انگاری کنیم بلکه به نحوی برنامه‌ریزی شود که کرونا باعث مختل شدن امور نشود. فعالیت مدارس باید به هر شکل ممکن ادامه یابد و در این راستا همگان برای محقق شدن این موضوع کمک کنند. در مدارس برخوردار نیز به صورت داوطلبانه از همیاری والدین برای تهیه امکانات از جمله تهویه مکانیکی و فن تهویه برای فضای کلاس‌ها کمک گرفته شود.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پایشی را در مدارس انجام دهد و در قالب پرسشنامه وضعیت تراکم جمعیت در کلاس‌های درس، میزان انتشار و تعداد افراد مبتلا، وضعیت واکسیناسیون و وضعیت سرویس‌های بهداشتی را مورد استخراج و نتایج لازم را مورد بررسی قرار دهد. گروه‌های خیران و جهادی برای تهیه ماسک در مدارس کم‌برخوردار حاشیه شهر اقدام و برای تامین فضای ایده‌آل در این مدارس کمک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در مناطق تحت پوشش موظف به تامین ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و لباس بیمارستان از واحدهای تولیدی داخل استان هستند و هر دانشگاهی که این موضوع را عملی نکند برخورد شدید و برای مسئولان پرونده قضائی تشکیل می‌شود. واحدهای تولیدی این اقلام نیز موظف به رعایت الزامات تعیین شده در حوزه تولید و سازمان غذا و دارو هستند تا خرید از این واحدها صورت گیرد.

مدرس خیابانی با تاکید بر شناسایی مراکز تجمع جمعیت اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای حضور پایگاه‌های سیار و واکسیناسیون در تجمعات از جمله محل برگزاری نمازهای تراویح، محافل قرائت قرآن، مراسم افطاری و مراکز دانشجویی و دانش‌آموزی انجام شود.

انتهای پیام/392/ن/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار