کد خبر: ۲۰۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
گروه استان‌ها ــ رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در استان برای ارتقای توان تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد دانش‌نیا صبح امروز در کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به مشکلات واحدهاب تولیدی استان فارس اظهارداشت: ورود موقت کالا برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت خالی تولید و ارتقای توان واحدها امسال به صورت ویژه مورد توجه است، گفت: شناسایی و ارتقاء توان و ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در دستورکار دولت است.

رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در استان برای ارتقای توان تولیدی خبر داد.

  خسرو فروغان، رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این جلسه با گلایه از دستگاه‌های دولتی که برای تولید مانع ایجاد می‌کنند، اظهارداشت: مقام معظم رهبری سیاست‌گذاری بحث تولید را با نامگذاری سال‌های مختلف اعلام کردند و نباید دستگاه‌های اجرایی در مسیر تولید مانع ایجاد کنند‌.

وی با بیان اینکه اجرای سلیقه‌ای قوانین سبب برخوردهای نامناسب با تولیدکنندگان شده است، گفت: اقدام به تعطیلی واحد تولیدی در اوج مشکلات از سوی دستگاه‌های دولتی آن هم در سال حمایت از تولید پذیرفته نیست‌.

فروغان تعطیلی واحدهای تولیدی را در ارتباط مستقیم با ایجاد آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در شرایط کنونی باید کمک کرد تا واحدهای تولیدی و صنعتی فعال باقی بمانند نه اینکه با بهانه‌های مختلف زمینه تعطیلی آنها را ایجاد کرد‌.

عضو اتاق بازرگانی استان فارس با بیان اینکه مالیات و برگشت ارز بخشی از مشکلات واحد تولیدی است، گفت: تهدید اشتغال کارگران از پیامدهای ایجاد مشکلات و موانع برای واحدهای تولیدی و اقتصادی است.

فروغان خواستار تفویض اختیارات به دستگاه‌های اجرایی استان برای حل بخشی از مشکلات شد و گفت: این کار هزینه مراجعه به تهران برای حل مشکلات را کم می‌کند و می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی استان را تسهیل کند.

هادی حنایی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره‌بار فارس نیز در این جلسه گفت: طبق بخشنامه جدید گمرکات نیم درصد از ارزش کل کالای صادراتی به عنوان عوارض گمرکی دریافت می‌شود در حالی که طبق قانون دریافت عوارض از صادرات ممنوع است.

وی با بیان اینکه این بخشنامه جدید باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، خواستار توجه جدی به این مقوله شد و گفت: رفع مشکلات صادرات منجر به رونق استان می‌شود.

علی عوض‌پور دبیر کل اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در دو سال اخیر حتی یک کارت بازرگانی در استان تعلیق نشده است، گفت: برای حمایت از تولید ظرفیت‌های قانونی استان برای تسهیل فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/424/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار