کد خبر: ۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز چهارشنبه منتشر شد، قیمت سبد نفت این سازمان، متشکل از نفت 12 کشور، دیروز (سه شنبه) با 2.5 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 46.08 دلار در هر بشکه رسید.
 به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، این نخستین بار در تقریبا پنج هفته اخیر است که نفت اوپک به قیمت بیش از 46 دلار در هر بشکه معامله می شود.
بنا به اعلام اوپک، هر بشکه نفت این سازمان دوشنبه گذشته به قیمت 44.95 دلار معامله شد.
گزارش دیروز مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا (ایی.آی.ای) موجب افزایش قابل توجه قیمت های نفت شد. براساس این گزارش، در سال 2016، مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی بسیار سریع تر از آنچه انتظار می رود، فروکش خواهد کرد و رشد عرضه نفت غیراوپک متوقف می شود.
بنابه پیش بینی مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا، مازاد عرضه نفت از حدود 1.76 میلیون بشکه در روز در سال جاری، به 0.8 میلیون بشکه در روز در سال 2016 خواهد رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور 4.9 درصد بالا رفت و به 48.53 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رکورد از 16 سپتامبر (25 شهریور) است.
قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات دیروز بازار لندن 5.2 درصد بالا رفت و به 51.80 دلار در هر بشکه رسید.
الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند.
اوپک تقریبا 40 درصد بازار جهانی نفت را در اختیار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار