به گزارش تجارت آنلاين، احساس میکنید دچار اشتباهاتی در فرایند بازاریابی در شبکههای اجتماعی شدهاید که باید این رسانهها را ترک کنید؟ نگران نباشید: همه ما این تجربه را پشت سر گذاشتهایم. گاهی ما تنها نیاز به لیستی از قوانین مهم و غیرقابل شکسته شدن داریم تا آنها سرلوحه برنامه خود قرار دهیم. این لیست در این مطلب ارائهشده، در بخش نظرات در دیگر قوانین تأثیرگذاری که فراموش کردهایم، به ما یادآوری کنید.
قانون شماره 1: همیشه گوش کنید
هیچی استراتژی در شبکههای اجتماعی بدون گوش دادن و توجه به صحبتهای کاربران وجود ندارد. اگر سردرگم هستید و نمیدانید برای یک پروژه جدید از کجا باید شروع کنید، برای گوش دادن به صحبتها و تعاملهای کاربران سرمایهگذاری کنید. مشتریان بالقوه شما در چه مورد صحبت میکنند؟ از چه شکایت میکنند؟ چه رفتاری برایشان ارزش دارد؟ چه مشکلاتی دارند که خدمت یا محصول شما آن را رفع میکند؟ لحن این صحبتها به چه صورت است؟ از این مطالب بصورت غیرفعال نکات بسیار بیشتری نسبت به یادگیری فعالانه یاد میگیرید، تا جایی که در زمان وارد شدن به میدان عمل خودتان از نتیجه آن شگفتزده میشوید.
قانون شماره 2: اول محتوا
اگر محتوای باکیفیتی در اختیار ندارید، پس در این شبکهها هیچچیزی باارزشی برای مخاطبین خود ندارید. هرگز پیش از تهیه کردن چنین محتوایی پیام و پیشنهاد خود را در اختیار مخاطبین قرار ندهید، چراکه برند شما تنها بهاندازه محتوای باکیفیتی که در اختیار مخاطبین قرار میدهید خوب و دوستداشتنی است. توجه داشته باشید که در بهکارگیری کارشناسان تولید محتوا اولین نکته توانایی شما به اعتماد کردن به آنها است.
قانون شماره 3: در شبکههای اجتماعی همهچیز فقط ارتباط دوسویه است
فراموش نکنید که در دنیای دیجیتال فراموش کردن اینکه مخاطب شما در پشت این صفحه رنگین چیزی غیر از یک انسان و جاندار نیست، امری بسیار ساده و آسان است. توجه داشته باشید که در این بین شخصیسازی کردن پیامهای نقش بسیار مهمی ایفا میکنند.
قانون شماره 4: قبل از انتشار محتوا حتما در مورد آن فکر کنید
هیچچیزی بهتر از شبکههای اجتماعی قادر به نشر شایعه و اخبار بد نیست، خصوصاً اگر این اخبار در رابطه با یک برند باشند. پس تبدیل به یک منبع یا سوژه خبری نشوید. بهترین راه برای اجتناب از این موضوع و کم کردن ریسک همیشه و همیشه داشتن سیاست فکر کردن قبل از انتشار محتوا است. سعی کنید این را تبدیل به یک عادت کنید که قبل از انتشار محتوا، چند نفر دیگر هم باید آن را چک کنند، یا اینکه یک فرایند خاص برای چک کردن آن در نظر بگیرید(مثلاً: آیا شما این حرف را به مادربزرگ خود میگویید؟ آیا به یک برندی که چنین چیزی را بیان کند، دیگر اعتماد میکنید؟)
قانون شماره 5: تأثیرگذاران بالاخره تأثیر میگذارند
اگر احساس میکنید در بین مرزهای تبلیغات سنتی گیرکردهاید، به یاد داشته باشید که تأثیرگذاران راه نجات شما هستند. موج جدید شبکههای اجتماعی فقط و فقط منتج از بازاریابی دهانبهدهانی است که از تأثیرگذاران این حوزه آغازشده و منجر به فروش میشوند. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید، فروش خوبی را تجربه میکنید که البته شناخت چنین افرادی پیش از هر چیز از قانون اول همین مطلب تبعیت میکند.
قانون شماره 6: استمرار و ثبات
همیشه گفتهاند که: آهسته و پیوسته برو!!! اگر در دنیای کسبوکار غیر دیجیتال میبینید که برندهای مختلف برای کسب موقعیتهای بهتر، کسب سود بیشتر و ورود به یک بازار جدید همواره در تلاش و تکاپو برای پیشی گرفتن از یکدیگر هستند، این را بدانید که اینجا یک حضور مستمر یک حضور قابلاعتماد است. هرقدر بیشتر بمانید، دنبال کنندگان بیشتری نصیب شما میشوند. هرچند که برخی از آنها ممکن است جذب برندهای رنگینتر شوند، اما چیزی که در این عرصه دارای ارزش است، برندهایی هستند که مخاطب میتواند به آنها اعتماد کند، برندهایی که هرروز در یکزمان مشخص با محتوای نو از راه میرسند.