کد خبر: ۲۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
وزیر اقتصاد گفت: باید فرآیند‌هایی پیگیری شود که با فرار مالیاتی کمتری روبرو باشیم و پرونده‌های معوقات مالیاتی قبل از سال ۹۹، باید امسال خاتمه پیدا کند.

آقای سید احسان خاندوزی گفت: پرونده‌های مالیاتی که طولانی مدت، معطل مانده اند باید تعیین تکلیف شوند به طوری که پرونده‌های معوقات مالیاتی قبل از سال ۱۳۹۹، باید امسال خاتمه پیدا کند اما نباید به معنای کاهش کیفیت بررسی‌ها باشد.

وزیر اقتصاد از خواسته رئیس جمهور برای انتقال پیام او به مدیران مالیاتی در خصوص حمایت از مؤدیان خوش حساب مالیاتی خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به افزوده شدن کارویژه‌های جدید و برنامه های تحولی مد نظر ریاست جدید سازمان امور مالیاتی، بتوانیم شاهد افزایش کیفی عملکرد آن باشیم.

به گفته او، اگر نظام مالیات ستانی بتواند تمام اهداف "کمی" مد نظر مجلس و دولت را برآورده کند؛ اما نتواند مالیات هوشمند و عادلانه‌ای را اخذ کند، هم از منظر اهداف سیاست‌های کلان کشور و هم ارتباط با عامه فعالان اقتصادی، از اهداف خود دور مانده است.

ارتباط مناسب و اقناع فعالان اقتصادی برای تمکین بهتر آن‌ها باید انجام شود و تمام اسناد بالادستی در این حوزه، اعم از برنامه‌های پنج ساله، سند تحول مالیاتی، برنامه های اعلامی وزرای اقتصاد و رؤسای پیشین جمهور و ... همیشه بر مالیات ستانی هوشمند تاکید داشته اند.

وزیر اقتصاد در گردهمایی سراسری مدیران سازمان امور مالیاتی، می‌گوید باید عملکرد مدیران مالیاتی در استان‌ها را بر مبنای معیار تحولی مد نظر وزارت اقتصاد بسنجیم و این تحولات باید مبنای تقویت و تقدیر مدیران یا احیاناً تجدید نظر در مدیریت‌ها باشد. باید فرآیند‌هایی پیگیری شود که با فرار مالیاتی کمتری روبرو باشیم، نه اینکه مدیران به جلوگیری از یک پرونده مشخص فرار مالیاتی بسنده کنند.

وزیر اقتصاد در این گردهمایی، پیام رئیس جمهور مبنی بر  توجه ویژه به حقوق فعالان اقتصادی خوشنام و خوش حسابی است که ممکن است در یک دوره مالیاتی با چالشی مواجه شده باشند را نیز، به مدیران سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، صادرکنندگانی که ارز خود را به کشور بازگردانند و خوش حساب باشند، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار