کد خبر: ۲۰۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین، تفاهم نامه همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.

بعد از امضای این تفاهم نامه، جریان کالا از ابتدا تا انتها قابلیت رصد و پایش دارد. بازه زمانی این تفاهم نامه ۳ ساله است و چهار راهبرد کلان در آن دیده شده است.  

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این نشست گفت: تلاش ما این است که واردات صورت گرفته از مناطق آزاد، عموما مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان باشد. یکسری ابهامات از گذشته در خصوص مناطق آزاد مطرح بوده است. بنابراین، سعی کردیم تفاهمی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم و طبق بند‌هایی که به امضا رساندیم، کل زنجیره ورود کالا و مصرف آن و ردیابی آن شفاف سازی کنیم. 

علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست گفت: نگاهی که به مناطق آزاد مبنی بر منشا واردات و قاچاق کالا وجود دارد، صحیح نیست. قاچاق کالا در این مناطق خیلی قابل توجه نیست، بلکه یک ردپای ضعیف و خفیفی وجود دارد. ما مناطق آزاد را تهدید نمی دانیم بلکه یک فرصت بی نظیر است. این مناطق می تواند بسیاری از معظلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف و نقش اساسی در نبود قاچاق ایفا کند.

به گفته او، این تفاهم نامه، سند خوبی برای مبارزه با قاچاق است که می‌تواند منشا تحول و کاهش قاچاق کالا و ارز باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار