کد خبر: ۲۰۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یقیناً مدیریت مبتنی بر مشارکت و مشورت را این دوره جدید دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم دغدغه‌های معیشتی معلمان استان برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با قدردانی از حسن اعتماد مسئولان کشوری و استانی بابت سپردن این مسئولیت اظهار داشت: علی‌رغم اینکه کار کردن در این شرایط اقتصادی در آموزش و پرورش سخت است، اما با مسائل آموزش و پرورش آشنایی کامل داشته و با برنامه جلو آمده‌ام.

وی از ساماندهی و انتخاب معاونان آموزش و پرورش کردستان که از یک ماه گذشته به افتخار بازنشستگی نائل آمده، خبر داد و گفت امیدوریم با تشکیل گروه‌های تخصصی و استفاده از نقطه نظرات نخبگان بتوانیم در آموزش و پرورش کردستان تحول ایجاد کنیم.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان کردستان «هماهنگی و ارتباط بیشتر با نهادهای مرتبط تربیت دانش‌آموزان» را جزو برنامه مهم خود خواند و تصریح کرد: باید هر مدرسه با یک مسجد ارتباط مداوم داشته باشد تا همزمان با تقویت علم و تربیت، مسائل دینی و اعتقادی نیز رشد کند.

وی با بیان اینکه «تحصیل، تهذیب و ورزش و تلاش برای اجرای فرامین رهبری و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» از دیگر برنامه‌هایم در دوره جدید خواهد بود، افزود: تمام توانم را برای ارتقای جایگاه معلمان زحمت‌کش کردستانی به‌کار خواهم گرفت و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

ناظمی‌جلال با ذکر اینکه در تمام برنامه‌ها معلمان محور، حضور و نقش خواهند داشت، عنوان کرد: یقیناً مدیریت مبتنی بر مشارکت و مشورت را دنبال خواهیم کرد و در راستای بهبود و تقویت وضعیت کنونی آموزش و پرورش کردستان از نظرات همه دلسوزان و فعالان این عرصه استفاده خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاه مدرسه و آموزش و پرورش در کردستان ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: 24 هزار نفر فرهنگی و معلم و بیش از 300هزار دانش‌آموز در کردستان فعالیت داشته و 1700 نفر دیگر پیگیر استخدام هستند که این نشان از این است که این حوزه مجوعه‌ای گسترده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان «نبود عزم جدی» بین مسئولان استانی و کشوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش را یکی از چالش‌های این حوزه در استان خواند و بیان کرد: این وضعیت در حالی‌ست که همه مردم و خانواده‌ها با این عرصه ارتباط دارند، لذا می‌طلبد مسئولان توجه بیشتری نسبت به این حوزه داشته باشند.

وی اذعان کرد: متأسفانه عزمی برای حل مشکلات وجود نداشته و امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت‌های مسئولان استانی، دغدغه‌های معیشتی معلمان کردستان رفع شود.

ناظمی‌جلال یادآور شد: اگر قرار است تعاونی مسکن ایجاد یا اقدامی برای حل مشکلات انجام شود، انتظار می‌رود فرهنگیان ویژه دیده شوند چراکه در این صورت بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/481/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار