کد خبر: ۲۰۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پایان دوران امضاهای طلایی در امر صدور مجوز کسب و کار، تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در از بین بردن دیوان‌سالاری اداری گسترده در کشور بسیار موثر دانست.

اقبال شاکری در گفت و گو با الف در ادامه گفت: درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار یکی از حوزه هایی است که قائم به شخص نیست و یا شخص نمی تواند در مسیر اعطای مجوز به دخالتی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با یکسان شدن پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار دیگر امضاهای طلایی نمی تواند ادامه حیات دهد و فرد باید تمام اقداماتش را در سامانه الکترونیکی انجام دهد و هیچ عامل دیگری در این مسیر دخالت نمیکند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید به صورت موردی هم بر مسائل نظارت کنند و فقط به راه اندازی این سامانه اکتفا نکنند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یک اقدام مناسب است زیرا تمام افرادی که در کشور ما به دنبال مجوز هستند افرادی صنعتگر و تولیدکننده هستند  و وقتی می بینند که با سامانه های الکترونیکی مواجه هستند نه افراد مختلف احساس امیدواری خواهند کرد و با انرژی بیشتری به تولید در کشور ادامه می‌دهند. 

شاکری اظهار کرد: دستگاههای اجرایی هم باید قبول کنند که تمام ضوابط و مسائلی که مدنظرشان است را باید در سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای کسب و کار وارد کنند و خودشان را برای انجام این فعالیت ها آماده کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخی از ارگان‌ها که آماده حضور در این سامانه الکترونیکی نیستند شروع به مقابله با آن کردند در حالی که این اقدام اشتباه است ما باید هر اقدامی که می‌خواهیم در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار انجام دهیم به صورت الکترونیکی و در سامانه جامع صدور مجوزهای کسب و کار باشد.

 شاکری ادامه داد: چون سامانه الکترونیکی صدور مجوز ها راه اندازی شده است و این سامانه فعالیت شفافی دارد منجر به جذب سرمایه در کشور خواهد شد. سرمایه ها وقتی از کشور فرار می‌کنند که می‌بیند رقابت شفاف در کشور وجود ندارد این اقدام به افزایش سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاران واقعی در کشور کمک می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار