کد خبر: ۲۰۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
امروز مشکل صنعت خودرو فراتر از نرخ  تعرفه است چراکه عوامل زیادی در مسائل موجود در صنعت خودرو دخیل است. البته تعیین نرخ تعرفه و سود گمرکی بسته به رویکرد و سیاست دولت دارد بنابراین میزان حقوق ورودی و سود گمرکی به نوعی رویکرد و سیاست دولت را در زمینه واردات مشخص می‌کند.
با اين حال کمبود منابع ارزی برای واردات يكي از مشکلات اصلي امروز است.
 البته در وضعیت کنونی به میزانی منابع ارزی در اختیار نیست که بتوان به هر مقدار که مورد درخواست است واردات صورت گیرد، از این رو بواسطه تعرفه، واردات کنترل می‌شود ضمن اینکه با نرخ تعرفه درآمد دولت نیز افزایش می‌یابد ضمن اینکه یکی از منابع کسب درآمد دولت حقوق ورودی و سود گمرکی است. هر چند تعرفه از جهتی منشاء درآمد دولت است و برای جلوگیری از کسری بودجه یا تامین منابع در بودجه سنواتی و سالیانه است اما از سویی تعرفه عامل کنترل واردات بوده و در جهت حمایت از تولید و اشتغال است.
در جلسه‌اي كه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات صنعت خودرو داشتيم؛ عنوان شد كه امروز صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو است و یکی از آنها مساله تامین منابع مالی است به طوری که این مساله بر افت تولید در شرکت‌ها تاثیر گذاشته است. حقيقت اين است كه مشکل امروز صنعت خودرو چند وجهی است. امروز مشکل صنعت خودرو یک وجهی نیست بلکه این صنعت با مسائل و مشکلات متعددی هم در حوزه تولید و هم نقدینگی روبروست به طوری در شرایط کنونی هم تولیدکننده به جهت عدم تامین منایع مالی با مشکل تولید مواجه است و هم مصرف‌کننده به دلیل عدم توان مالی برای خرید مشکل دارد.
در عين حال هرچند افزایش نرخ تعرفه واردات درآمد دولت را در این بخش افزایش می‌دهد اما باید توجه داشت که در وضعیت کنونی صرفا نمی‌توان با افزایش تعرفه از تولید داخل حمایت کرد بلکه امروز ضرورت دارد تا خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت در تولید، کاهش قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تلاش بیشتری نمایند تا مصرف‌کننده داخلی رغبت بیشتری به خرید محصولات داخلی داشته باشد.
 یکی از راهکارهای رونق بازار خودرو و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای داخلی، حمایت مالی از مصرف‌کننده بواسطه ارائه وام‌های کم‌بهره و یا ایجاد شرایط لیزینگ است  مواردی که در گذشته برای حمایت از متقاضیان وجود داشت و امروز تقریبا حذف شده است. بايد بپذيريم كه برای صنعت چند هزار میلیاردی، 200 میلیارد قطعا پول خواهد بود اما تعیین‌کننده نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
با افزایش کیفیت خودرو وکاهش قیمت خودرو شما خودرو سازان ودولت هم به رونق تولیدملی کمک می کنید وهم توان خرید مردم رافزایش می دهید وهم از بیکاری کارگران جلوگیری می کنید. این مسله ئ پیچیده ای نیست به همین سادگی این دو فاکتور را در نظر بگیرید. (1)افزایش کیفیت خودرو (2)کاهش قیمت خودرو حاصل نتیجه(1) تولید بیشتر(2) افزایش قدرت خریدمردم(3)جلوگیری از بی کاری
نام:
ایمیل:
* نظر: