کد خبر: ۲۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری آخرین وضعیت عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرز مشترک با ترکیه را تشریح کرد.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، محمدجواد عطرچیان با بیان اینکه در حال حاضر رفت و آمد کامیون‌های ایرانی تنها در یکی از نقاط مرزی با ترکیه در جریان است، اظهار کرد: ‌دولت ترکیه با توجه به مشکلات و مسائل داخلی مجبور به بستن دو مرز رازی و سرو شده و از این رو حرکت کامیون‌های ایرانی تنها از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد:‌حرکت در این مسیر مرزی شکلی عادی دارد و ایران آماده است در صورت فراهم شدن امنیت دوباره در خاک ترکیه از طریق دیگر مرزها نیز عبور کامیون‌ها را داشته باشد.
 
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره وضعیت مسیرهای جایگزین ترکیه نیز توضیح داد:‌با توجه به حجم بالای کالاهای ترانزیتی از سمت ایران به کشورهای اروپایی، در کشور همواره بحث استفاده از مسیرهای مختلف مطرح بوده است. بهره بردن از خاک ارمنستان و آذربایجان و رسیدن به دریای سیاه سپس اروپای غربی یکی از این مسیرهاست.
 
عطرچیان افزود:‌ با توجه به ماهیت اقتصادی این ترددها و البته فعالیت بخش خصوصی در این عرصه این صاحبان بار هستند که ترجیح می‌دهند کالای خود را در مسیرهای مختلف حمل کنند.
 
به گفته وی با وجود مشکلات اخیر ایران هرگز فکر توقف ترانزیت از مرز ترکیه را نداشته و مسیرهای جایگزین که در برخی محورها فعال هستند تنها از این رو مطرح می‌شوند که امکان تنوع بخشیدن به محورها و بالا بردن انتخاب‌ها را داشته باشند.
 
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری خاطرنشان کرد:‌ ایران همواره اعلام کرده آماده است در راستای بهبود وضعیت ترانزیت گام‌های محکمی در رابطه با همسایگانش بردارد و در صورت بر قرار شدن امنیت در مسیرهای مختلف محموله‌های ترانزیتی را جابه جا کند.
برچسب ها: ایران ، ترکیه ، راهداری
نام:
ایمیل:
* نظر: