کد خبر: ۲۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
در هفته دوم مهرماه ۴۸۱ میلیون برگه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، معاملات فرابورس ایران در هفته دوم مهرماه با افت حجم و ارزش نسبت به هفته اول پایان یافت و ۴۸۱ میلیون برگه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
 
به دنبال این وضعیت، حجم و ارزش معاملات بازار اول به ترتیب ۹۲ و ۲۹ درصد کاهش نشان داد و ۵۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵۲ میلیارد ریال در آن معامله شد؛ در بازار دوم هم ۲۹۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل از آن با افزایش ۷۲ درصدی حجم و ۴۷ درصدی ارزش معاملات همراه بوده است.
 
همچنین در بازار پایه، حجم معاملات ۱۱ درصد افزایش و ارزش آن ۵۱ درصد کاهش یافت و ۱۲۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال معامله به ثبت رسید.
 
علاوه بر این، حجم معاملات هفتگی در بازار ابزارهای نوین مالی ۳۱ درصد رشد و ارزش معاملات ۴۹ درصد افت کرد و ۱۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت.
 
در پایان هفته معاملاتی منتهی به ۱۵ مهرماه، ارزش بازار فرابورس ایران با اندکی افت، رقم ۷۶۵ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال را نشان داد و آیفکس نیز ضمن کاهش حدود ۵ واحدی نسبت به چهارشنبه قبل از آن، روی عدد ۶۷۳ واحد توقف کرد.
 
این گزارش می‌افزاید، در ۵ روز معاملاتی گذشته، گروه محصولات شیمیایی با سهم ۱۶ درصدی از معاملات در صدر جدول صنایع پیشرو قرار گرفت و گروه محصولات غذایی و شیمیایی و بانک‌ها به ترتیب با سهم ۱۴ و ۱۲ درصدی، رده دوم و سوم را تصاحب کردند.
 
همچنین معاملات ۱۸ مهرماه فرابورس ایران نیز با داد و ستد ۶۶ میلیون و ۵۸۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۲۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال به پایان رسید و شاخص کل فرابورس با رشد ۶.۷ واحدی نسبت به روز پایانی هفته قبل نشانگر عدد ۶۷۹.۷۷ واحد شد.
برچسب ها: بورس ، معامله ، نوین مالی
نام:
ایمیل:
* نظر: