کد خبر: ۲۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و خاک و رگبار‌های بهاری در برخی استان‌ها خبر داد.

وقوع پدیده گرد و خاک و رگبار‌های بهاری در برخی استان‌ها

آقای محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پدیده گرد و خاک از سمت کشور‌های همسایه غربی وارد کشور می‌شود و استان‌های واقع در نوار غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: دو چشمه گرد و خاک از کرکوک و تکریت وارد کشور شده و هم اکنون استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان را آلوده کرده است، اما شاخص آلودگی در این استان‌ها چشمگیر نیست و شعاع دید ۳ تا ۴ کیلومتر است.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه چشمه آلودگی دیگر که مرکزش در کویت و الناصریه عراق قرار دارد، استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر را آلوده است افزود: رگبار‌های بهاری دیگر پدیده‌ای است امروز در برخی استان‌ها روی می‌دهد و شدت بارش‌ها در تهران با توجه به شاخص ناپایداری قابل توجه خواهد بود ضمن اینکه امروز استان‌های البرز، قزوین، قم و مرکزی وزش باد نسبتا شدید دارند.
اصغری افزود: استان‌های همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس و سواحل دریای خزر با رگبار پراکنده، گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید همراه هستند و در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی شدت رگبار‌ها بیشتر است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی فردا در شمال شرقی کشور رگبار پراکنده گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید داریم و دمای هوا امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش می‌یابد و در دیگر مناطق کشور هم کاهش دما پیش بینی می‌شود، اما شدت این کاهش، محسوس نخواهد بود.
اصغری افزود: امروز دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار