کد خبر: ۲۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعد و برق در بیشتر استان‌ها و ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور خبر داد.

 

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کارشناس سازمان هواشناسی برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد.

ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور
آقای نقشینه افزود: این وضعیت فردا شنبه در نواحی مرکز، شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق و ارتفاعات البرز تداوم پیدا می‌کند و بیشینه بارش‌ها فردا در خراسان رضوی پیش بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در ارتفاعات و دامنه‌های البرز سبب رگبار و رعد و برق و تندباد خواهد شد.
وی گفت: در روز دوشنبه شدت و گستره بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند و استان‌های واقع در غرب و شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غرب دریای خزر را در برخواهد گرفت و شدت بارش‌ها در روز سه شنبه افزایش خواهد داشت و بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور را فرا خواهد گرفت.
نقشینه در ادامه افزود: امروز و فردا جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه شمال شرق و شرق با وزش باد نسبتا شدیدی همراه است که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: امروز و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد. نقشینه در مورد شرایط جوی تهران افزود: در تهران از بعد از ظهر امروز افزایش ابر و احتمال رگبار وجود دارد و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران امروز ۲۷ و فردا به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. دمای تهران برای روز یکشنبه ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار