کد خبر: ۲۰۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶
رویترز:
حداقل شش نفر بر اثر حادثه انفجار در رستورانی در پایتخت سومالی کشته شدند، اگرچه هنوز معلوم نیست این انفجار تروریستی بوده است یا خیر.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حداقل شش نفر بر اثر حادثه انفجار در رستورانی در پایتخت سومالی کشته شدند.

در همین ارتباط نیز، یک مسئول اورژانس در پایتخت سومالی تائید کرده است که شش نفر روز جمعه بر اثر انفجار در یک رستوران ساحلی در موگادیشو پایتخت سومالی جان خود را از دست دادند، اما جزئیات بیشتری درباره این حادثه را اعلام نکرده است.

منابع خبری دیگری نیز از سومالی تائید کرده‌اند که تاکنون شش شهروند این کشور در حادثه انفجار کشته و هفت نفر دیگر نیز در این حادثه دچار آسیب و جراحت شده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام نشده و مقامات امنیتی و پلیس سومالی نگفته است که آیا این انفجار در پایتخت این کشور یک حادثه تروریستی بوده است یا خیر.

سومالی طی سال‌های گذشته تا کنون مرکزی برای فعالیت گروه‌های بنیادگرای تروریستی بویژه گروه تروریستی الشباب بوده است که این گروه نیز ارتباطات بسیار نزدیکی با گروه تروریستی داعش دارد.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروه تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی بویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است.

کمتر از یک ماه پیش نیز، اعضای گروه تروریستی الشباب یک پایگاه نظامی را در ایالت پوتلند در شمال سومالی هدف قرار دادند که طی این حمله تروریستی ۳ نظامی سومالی جان خود را از دست دادند. همچنین براساس اعلام تلویزیون دولتی سومالی، ۱۲ عضو الشباب نیز در این درگیری کشته شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار