کد خبر: ۲۰۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
مردم مومن و خداجوی استان مازندران در سومین شب قدر به شب زنده داری پرداختند.

شب زنده داری مردم خداجوی مازندران در سومین شب قدربه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مراسم احیای سومین شب قدر دیشب با حضور مردم مومن و خداجوی استان مازندران در ۲۲ شهرستان استان با شور و حال خاصی برگزار شد.


مردم روزه دار مازندران با رعایت فاصله اجتماعی و حضور در مساجد، مصلاها، حسینیه‌ها و آستان امامزادگان با قرائت دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن؛ شب بیست و سوم ماه رمضان و سومین شب قدر را با شب زنده داری و راز و نیاز به درگاه پروردگار به سحر رساندند.


مردم مومن و روزه دار استان در مناطق مختلف در حالی سومین شب از لیالی با عظمت قدر را برگزار کردند که امسال و برای سومین سال پیاپی به علت وجود ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دعا و نیایش با پروردگار پرداختند. آن‌ها همچنین برای ریشه کنی این ویروس منحوس از درگاه خداوند متعال دعا کردند.


مردم خداجوی این خطه از میهن اسلامی با شرکت در مراسم معنوی شب قدر، شب نزول قرآن و فرود آمدن ملائکه را گرامی داشتند و ندای بک یا الله سردادند.

آنان با راز و نیاز به درگاه خداوند کریم، بخشیده شدن گناهان و برآورده شدن حاجات خود را طلب کردند و از پروردگار متعال خواستند سرنوشتی نیکو برای آنان رقم بزند.

مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان و سومین شب قدر در ساری، با حضور مردم شب زنده دار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین رزاقی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به لزوم خودسازی در همه ایام سال افزود: شب‌های قدر از شب‌های پرفضیلتی هستند که تقدیر یکساله انسان‌ها در آن بسته می‌شود.


وی خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: مسئولان باید علی وار زندگی کنند و الگوی خود را آن امام همام بدانند و فقط برای خدمت به مردم در راس امور باشند نه برای مال اندوزی و جاه و مقام.

 

مراسم شب قدر در مصلای ساری:

 
مراسم شب قدر در شهرستانها
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار