کد خبر: ۲۰۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این که تعیین عوارض عملاً امکان صادرات را برای تولیدکنندگان سخت و حتی غیرممکن خواهد کرد، گفت: برخی از کارخانجات مرزنشین و با هدف صادرات احداث شده اند و اعمال عوارض صادراتی باعث تعطیلی آنها خواهد شد.

عبدالرضا شیخان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال صنعت سیمان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده است، افزود: در سال حمایت از تولید متأسفانه تصمیمات غیرکارشناسی برای صنعت سیمان گرفته شده است به نحوی که اخیراً اعلام شده عوارض صادراتی کلینکر 11 درصد و عوارض صادراتی سیمان 5 درصد خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه تعیین عوارض عملاً امکان صادرات را برای تولیدکنندگان سخت و حتی غیرممکن خواهد کرد، گفت: برخی از کارخانجات مرزنشین و با هدف صادرات احداث شده اند و اعمال عوارض صادراتی باعث تعطیلی آنها خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با تاکید بر اینکه هزینه های حمل و نقل نیز 35 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد:کارخانجات سیمان امروز با تنش های مختلفی رو به رو هستند حتی اعلام شده در تخصیص برق نیز محدودیت‌هایی اجرایی می شود . در زمستان هم گاز کارخانجات را متوقف آنها مجبور هستند با هزینه های گران مازوت تهیه کنند.

شیخان افزود: درخواست‌های متعددی از وزارت صنعت برای برگزاری جلسات ورفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان داشته ایم اما متأسفانه هنوز پاسخی به ما ارائه نشده است.

 انجمن سیمان | انجمن صنفی کارفرمایان سیمان ,

 

انتهای پیام/

برچسب ها: انجمن سیمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار