کد خبر: ۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۴۴۴ میلیارد ین ژاپن و خرید متقلبانه 138 شرکت از سازمان تامین اجتماعی یکی از اتهامات بابک زنجانی بود که در کیفرخواست وی قرائت شد. رئیس سازمان تامین اجتماعی در این مورد چه می‌گوید؟
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  اقتصادنیوز، در روزهای اخیر شاهد برگزاری سه جلسه دادگاه بابک زنجانی بودیم که در این جلسات کیفرخواست مفصلی با اتهامات مختلف علیه وی قرائت شده است. بخشی از اتهامات به نوعی در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی است و در حقیقت تأمین اجتماعی یکی از شاکیان اصلی در این پرونده محسوب می‌شود. اکنون تقی نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با روزنامه ایران اشاراتی به پرونده زنجانی کرده است.
وی درم ورد اتهام زنجانی گفته است: بابک زنجانی در قراردادی که با سازمان تأمین اجتماعی در دوره قبلی مدیریت سازمان داشته است قصد داشت 137 شرکت وابسته به سازمان را خریداری کند که در این قرارداد تخلفات و مسائل حقوقی متعددی وجود دارد و قرار بوده است وجوهی را به یکی از حساب‌های بانک مسکن در مالزی واریز کند. این فرد برای اخذ تضمین در اجرای این قراردادها و مراوداتی که با سازمان داشته است پنج فقره چک تضمینی از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کند و متأسفانه از این چک‌ها نیز سوء استفاده کرده و در معاملات دیگری به کار می‌گیرد. در حال حاضر با گذشت حدود سه سال از این اتفاق هنوز تکلیف این چک‌ها مشخص نشده و به سازمان باز نگشته‌ است.
 
نوربخش اما پاسخ شفافی ارائه نکرده که این سازمان برای مقابله با این تخلفات و پیگیری حقوق سازمان تامین اجتماعی چه اقداماتی انجام داده و به بیان پاسخی کلی بسنده کرده و گفته است: در دوره فعلی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی من و همکارانم از ابتدای کار اصول و استراتژی مدیریتی سازمان را بر چهار محور قانونگرایی، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی قراردادیم و اصل پاکدستی و دفاع از حقوق و منافع بیمه شدگان سازمان همواره به عنوان یک اصل و استراتژی مدیریتی مورد توجه بوده است. احیای حقوق سازمان و پیگیری تخلفات صورت گرفته در دوره‌های قبل نیز با قدرت و جدیت و البته بدون جنجال و حاشیه‌سازی دنبال شده است و ما از ابتدا عهد کردیم که حقوق بیمه شدگان سازمان را که ضعیف‌ترین و شریف‌ترین اقشار جامعه و همان کارگران و بازنشستگان عزیز هستند، با تمام توان پیگیری کنیم.
 
نوربخش در بخش دیگری از این گفت‌وگو که آیا تخلف زنجانی مشکلاتی را برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده یا نه؟ گفت: ما با همه توان و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی با فساد مبارزه می‌کنیم و این پرونده را به طور کامل و حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم اما این موضوع نباید از نظرها دور بماند که بروز این مشکل ارتباطی با بدنه مدیریتی و کارشناسی و همچنین پرسنل شریف سازمان ندارد و نباید در ارتباط با این پرونده خدای ناخواسته این تصور به وجود آید که دامنه این مشکل و تخلفاتی که با آن مرتبط است به کل سازمان مربوط می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: