به گزارش تجارتنیوز، بهمن موتور در اطلاعیهای اعلام کرد پیش فروش عادی فیدلیتی پرایم را در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز میکند.این شرکت در اطلاعیهای که روز ۸ اردیبهشت منتشر کرد، قیمت قطعی خودروها را نیز اعلام کرده بود. ضمن اینکه خودروی دیگنیتی نیز در آن اطلاعیه وجود داشت. اما در جدول جدید فقط مبالغ پیشپرداخت برای دو مدل از خودروی فیدلیتی درج شده است.حال سوال اینجاست که قیمتها در طرح فروش گروه بهمن، چقدر با بازار تفاوت دارد؟با نگاهی به این تفاوت قیمت، میتوان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژهای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران میشود. مطالعه بیشتر: مهلت پایانی توزیع یارانه ایران خودرو/ رانت جدید خودرو کی توزیع میشود؟در جدول پیشین بهمن موتور، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ یک، ۸۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۰ میلیون تومان پیشپرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۵ نفره در بازار حدود یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان معامله میشود.همچنین در جدول پیشین بهمن موتور، قیمت مصوب فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۸۵۹ میلیون تومان تعیین شده بود. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۹ میلیون تومان پیشپرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۷ نفره در بازار یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. مطالعه بیشتر: قرعهکشی خودرو حذف میشود؟/ در پیشفروش ایران خودرو شانس برنده شدن چقدر است؟اختلاف قیمت کارخانه و بازاراین ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبتنام در این طرح بهمن موتور نشان میدهد.فروشندگان، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) را حدود ۱۸۲ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷ نفره) را حدود ۴۴۱ میلیون تومان گرانتر از کارخانه بفروش میرسانند. مطالعه بیشتر: اعلام زمان و شرایط جدید فروش فیدلیتی/ اختلاف قیمت کارخانه و بازارویژگیهای فنی خودروی فیدلیتی پرایمخودروبانک نوشت: فیدلیتی یک کراساوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید بگوییم جثهای کوچکتر از توسان TL و بزرگتر از چری تیگو ۷ دارد.شاید در بخش قوای فنی و تواناییهای حرکتی نکته هیجانانگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه برای استفادههای معمول خانوادگی و سبقتگیریهای جادهای، مشکلی ندارد.البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگیهای فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراساوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیتهای ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحتتر از دستاندازهای معمول، قد کشیده است. مطالعه بیشتر: چرا خودروسازان با واردات خودروهای دستهدوم مخالفند؟/ «اشتغال»؛ بهانهای برای حفظ انحصار؟آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیشفروش خودرو دنبال کنید.