کد خبر: ۲۰۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
همانگونه که می‌دانید واردات کالا یک موضوع بسیار مهم در دنیای امروز به حساب می‌آید. چین به عنوان یکی از بزرگترین و همچنین اصلی‌ترین قطب های تولید محصولات در جهان شرایط را برای بازرگانان محصوب نی شود. همچنین شرایطی را برای تجار فراهم کرده است تا بتوانند محصولات بسیار متنوعی را با شرایط متنوع از لحاظ هزینه و دیگر موارد وارد کشور خود کنند.

همانگونه که می‌دانید واردات کالا یک موضوع بسیار مهم در دنیای امروز به حساب می‌آید. چین به عنوان یکی از بزرگترین و همچنین اصلی‌ترین قطب های تولید محصولات در جهان شرایط را برای بازرگانان محصوب نی شود. همچنین شرایطی را برای تجار فراهم کرده است تا بتوانند محصولات بسیار متنوعی را با شرایط متنوع از لحاظ هزینه و دیگر موارد وارد کشور خود کنند.  تولیدکنندگان چینی می توانند برای سودآوری بسیار بالا محصولاتی را در بازارهای مختلف عرضه کند.  ما در این مقاله قصد داریم در مورد قوانین واردات کالا از چین اطلاعات را به شما عزیزان ارائه دهیم. تا در زمانی که می خواهید محصولات مورد نظر خود را از کشور چین وارد ایران نمایید با قوانین کشور به طور کامل آشنایی داشته باشید.

قوانین واردات کالا از چین

انواع کالاهایی که می‌توانید از چین وارد کنید؟

قبل از اینکه با قوانین واردات کالا از چین آشنا شوید باید بدانید که چه محصولاتی را می توانید از کشور چین وارد ایران کنید. چین جزو قدرتمندترین و همچنین بزرگ ترین کشور های به حساب می‌آید. که در چند سال اخیر دارای مراودات تجاری بسیار زیادی با ایران است. همچنین تجارت ایران با دیگر کشورها محدود شده و همین موضوع باعث گسترش و همچنین افزایش واردات از چین به ایران شده است. اما امروزه کالاهای بسیار متنوع جزئی و کلی از کشور چین وارد ایران می‌شود. که نهترین کالاها عبارت است از:

  • قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر
  • وسایل ورزشی
  • لوازم جانبی اتومبیل و ماشین ها -کاغذ و دفتر ها
  • مواد اولیه شیمیایی و معدنی
  • ساعت دیواری و ساعت مچی
  • انواع ساعت ها
  • قطعات صنعتی ماشین آلات صنعتی
  • انواع کودهای شیمیایی
  • لوازم خانگی

و دیگر موارد که این موارد جزء مصرف ترین محصولاتی می‌باشند که سالیانه از کشور چین وارد ایران می‌شود. و باعث به وجود آمدن سود بسیار برای تجارت خواهد شد.

چه مقدار سرمایه برای واردات کالا از کشور چین به ایران نیازمندیم؟

تا به حال در مورد سرمایه کلی و دقیق برای خرید از چین هیچ مبلغی ارائه نشده است. و می‌توانم بگویم که واردات محصولات بستگی به نوع کالایی دارد که شما می خواهید آن را به کشور وارد نمایید. در برخی از کالاها می‌توان با سرمایه حداقل ۱۰ میلیون تومان به صورت عمده محصولات مورد نظر خود را وارد کشور نماید. اما در بعضی از مواقع ممکن است که حدود ۱۰۰ تا یک میلیارد تومن نیازمند سرمایه باشید. تا بتوانید کالاهای خود را از کشور چین وارد ایران نمایید. و پس از عرضه محصولات مورد نظر به سودهای بالا ببرید.

 اما باید توجه داشته باشید در بسیاری از مواقع بایستی شما در این باره از مشاوره با شرکت های بازرگانی در مورد سرمایه واردات خود کمک بگیرید. یکی از شرکت‌های بازرگانی که می‌تواند کمک های بسیاری را در حوزه انتخاب نوع محصول وارداتی شما و دیگر موارد ارائه دهد شرکت بازرگانی ماندگار است. این شرکت با داشتن تجربه های بسیاری در حوزه واردات و صادرات کالاها از کشورهای مختلف به ایران و برعکس می تواند کمک های بسیار عظیمی را به شما تجار و وارد کنندگان عزیز ارائه دهد. تا در زمان واردات کالا به ایران با مشکلات بسیار بزرگ مواجه نشوید. و می توانید محصولات خود را در مدت مه بسیار کم و سوددهی بازار در بازار ارز نمایید.

واردات کالا از چین

قوانین و مقررات واردات از چین به ایران

 همان گونه که می‌دانید واردات و یا صادرات کالاها از هر کشور دارای قوانین خاصی است. که شما باید تمام این قوانین را رعایت نمایید تا بتوانند محصولات مورد نظر خود را از کشورشان خارج کنید. قوانین واردات کالا از چین به این صورت می باشد که شما در کشور چین قانون کپی رایت را به صورت کامل اجرا می‌کند. و هرگونه کالایی که برند شناخته شده باشد و کپی شود اجازه خروج از این گمرک را نخواهد داشت تنها در صورت اصل بودن و صحیح از نمایندگی‌های معتبر قابلیت خروج از این کشور را دارا می باشد.

 البته باید اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده را دارا باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی محصول خود را از کشور چین خارج نمایید. قوانین مهم واردات کالا از چین این می باشد که تمام کالاهایی که شما دارای باطری هستند شما نمی توانید آن ها را به صورت هوایی از این کشور خارج نماید. و تنها به صورت دریایی می توانید این نوغ محصولات را از گمرک این کشور خارج و وارد کشور خود کنید.  یکی دیگر از قوانین مهم واردات کالا از چین این است که شما برای واردات کالا به کشور باید مجوزهای لازم میزان بهداشت سازمان غذا و دارو استاندارد و غیره را دریافت کنید. تا در ترخیص کالا از گمرک با مشکلات بسیار زیادی مواجه نشوید.

مراحل واردات کالا از کشور چین به ایران

معمولا امروزه در مورد واردات کالا از کشور چین به ایران مراحل بسیار مختلفی وجود دارد. برای مثال:

  • تشخیص و بررسی نیاز و تقاضای بازار
  • شناخت کالاها
  • هدف تولید آن ها
  • شناسایی فروشندگان کالا
  • ارسال پیش فاکتور
  • قراردادهای خرید محصولات
  • بررسی محصولات قبل از بارگیری
  • ارسال حواله ارزی
  • نحوه حمل و نقل کالایی
  • دریافت مجوزهای لازم
  • ترخیص کالا از گمرکات

 جزو مهمترین مراحل می باشد که شما در زمینه واردات کالا از کشورهای چین با آن ها روبرو خواهید شد. و باید تمامی آن ها را پشت سر بگذارد. در این راه ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود آید. که می‌توانید از شرکت‌های بازرگانی بسیار خبره در مورد پشت سر گذاشتن مراحل بسیار سخت واردات کالا از چین به آن ها مشاوره داشته باشید. که یکی از این شرکت های بازرگانی شرکت بازرگانی ماندگار است. این شرکت با داشتند تجربه های بسیار زیاد در حوزه تجارت می تواند کمک های بسیار عالی را به شما تجارت عزیز ارائه دهد.

خرید از چین

خلاصه

اما در آخر شما باید دانست که امروزه روش های بسیار متنوعی برای واردات کالا از چین وجود دارد. و همچنین در مورد قوانین واردات کالا از چین  قوانین بسیار متفاوتی وجود دارد که ما در این مقاله به چند نمونه از آن ها اشاره کردیم. و گفتیم که حتماً در زمان واردات کالا از چین به ایران باید تمامی این قوانین رعایت شود تا شما بتوانید از کشور خارج و در کشور ایران وارد کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: