کد خبر: ۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی از شهر فروشی شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: کمیسیون‌‌های ماده ۱۰۰ و ۵ به جای اجرای طرح تفضیلی منبع تامین درآمد شهرداری‌ها شده‌اند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛احمد مجیدی با اشاره به اینکه امروزه شاهد شهرفروشی توسط شهرداری ها در کشور هستیم، اظهار کرد: شهرداری ها در کشور با مشکل درآمدی رو به رو هستند و از راه های دیگر این کمبود را جبران می کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز هیچ چیز در جای خود نیست، افزود: هزینه های کلانی برای تهیه طرح های جامع، تفضیلی و هادی روستایی صورت گرفته تا در زمینه شهرسازی و اجرای پروژه ها بهترین جانمایی صورت گیرد.
 
مجیدی با اشاره به اینکه کمیسیون های ماده 5 و 100 برای اجرای هر چه بهتر طرح های تفصیلی و جامع در استان ها ایجاد شده است، گفت: امروز که شهرداری ها با مشکل درآمدزایی و منابع مالی رو به‌رو هستند از این کمیسیون ها برای درآمدزایی استفاده می کنند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سطح کشور 300 تا 400 شهرداری با مشکل پرداخت حقوق رو به رو هستند، عنوان کرد: اگر بخواهیم به معلول ها توجه کنیم اثر بخش نبوده و باید به دنبال علت‌ها و چرایی این کار باشیم.
 
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به درآمد و منابع نیاز دارند تا بتوانند ماموریت های خود را انجام دهند اما وقتی این درآمدها تامین نمی شود با فروش شهر و تراکم فروشی به دنبال جبران این کمبودها هستند.
 
مجیدی با اشاره به تبصره 52 قانون بودجه سال 62 بیان کرد: براساس این قانون دولت باید لایحه ای تنظیم کند که براساس آن شهرداری ها باید خودکفا ششده و منابع درآمدی خود را افزایش دهند که در این صورت کمتر به دنبال شهرفروشی می روند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر پس از سال ها لایحه ای در کمیسیون زیربنایی دولت به همین منظور در حال بررسی است که بتوان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها ایجاد کرد که امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.
 
وی درباره دو پروژه راه آهن استان همدان نیز گفت: یک خط آهن که از سمت اراک به سمت ملایر، کرمانشاه و مرز خسروی در حال اجرا است و در حال حاضر قطعه اراک به ملایر افتتاح شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال 113 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار مصوب شده است، گفت: زیرسازی ها آماده شده و فقط مشکل تامین ریل وجود دارد که با تامین پنج هزار تن ریل در کشور قسمت زیادی از مسیر به طول 60 کیلومتر ریل گذاری می شود.
 
مجیدی درباره راه آهن همدان تهران نیز گفت: امسال برای این پروژه 86 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده که در پنج قطعه در حال ساخت است که امیدواریم همه این اعتبارات 100 درصد تخصیص یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، شهرسازی ، وزیر ، شهرداری ، درآمد
نام:
ایمیل:
* نظر: