کد خبر: ۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
رئیس کل سازمان امور مالیاتی، گزارشی از تازه‌ترین تحولات مالیاتی کشور به آيت الله نوری همدانی و آيت الله مکارم شيرازی از مراجع تقلید ارائه کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، آيت الله نوري همداني از مراجع تقلید در دیدار با علی عسکری رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در قم با تاکيد بر اينکه هدف ماليات بايد ايجاد رفاه براي مردم و جامعه باشد، گفت: مردم بايد پرداخت ماليات را واجب بدانند.
 
وی افزود: بحث فرهنگ‌سازي در حوزه اقتصاد، نکته بسيار حائز اهميتي است، از اين رو موضوع ماليات بايد در سطح رسانه‌هاي جمعي فرهنگ‌سازي شود؛ به طوريکه مردم ماليات را يک وظيفه بدانند.
 
اين مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ايجاد رفاه در جامعه و ارايه خدمات مطلوب به مردم، دولت نياز به تامين منابع دارد که ماليات نيز از جمله اين منابع است.
 
همچنین آيت الله مکارم شيرازي از مراجع تقلید هم با اشاره بر اهميت ماليات در اقتصاد کشور، اظهارداشت: مردم بايد پرداخت ماليات را جزء هزينه‌هاي زندگي خود بدانند.
 
وی با تاکيد بر اينکه ماليات هزينه تامين امنيت و انجام امور عمراني نظير ساخت جاده، تامين بهداشت و نظاير اينها است، عنوان کرد: بايد از طريق فرهنگ‌سازي اين موضوع جا بيافتد که ماليات يک حق عمومي است.
 
وی افزود: تمام نهادها و ارگان‌هاي مرتبط بايد کمک کنند تا قدرت توليد مردم افزايش يابد تا به تبع آن قدرت پرداخت ماليات نيز افزايش يابد. اين مرجع عاليقدر تاکيد کرد: ماليات بايد از طريق بالا بردن درآمد مردم اخذ شود.
 
مکارم شيرازي در پايان خاطرنشان کرد: در ابتدا بايد اصل عادلانه بودن ماليات مورد توجه قرار گيرد و سپس بايد با گوش کردن به حرف مردم، مشکلات آنان را برطرف کرد که اين کار با ارائه آموزش‌هاي لازم به دست اندرکاران انجام شود.
 
همچنين در اين ديدار رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گزارشي از روند وصول ماليات امسال با توجه به لحاظ کردن شرايط اقتصادي و اقدامات انجام شده ارائه داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: