کد خبر: ۲۰۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
کارشناسی هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد و بارندگی در برخی استان ها به کشاورزان توصیه می شود که از سم پاشی در زمان وزش باد اجتناب کنند. گلخانه داران و پرورش دهندگان قارچ در خراسان رضوی نسبت به تنظیم دما  و تهویه مناسب گلخانه و سالن های پرورش قارچ اقدام کنند.

رفیعی می گوید: دامداران از تردد و چرای دام در ارتفاعات و مناطق شیبدار و اتراق طولانی در خشکه رودها و مسیر عبور آب های فصلی خودداری کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، وضعیت دما از نیمه  ماه تا پایان اردیبهشت در نوار غربی و استان های واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بیش از نرمال است و میزان بارش تا ۱۸ اردیبهشت در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کمتر از نرمال و در سایر نقاط در محدوده نرمال خواهد بود.

بنابر نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش بصورت پراکنده خواهد بود.

همچنین طی این ۲ روز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار