کد خبر: ۲۰۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
در هفته گذشته
زعفران و شیشه دو کالایی که با بیشترین حجم معاملات گواهی سپرده در دو روز کاری هفته گذشته روبه رو شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس خبرگزاری صداوسیما به نقل از کالاخبر، در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۶ اردیبهشت زعفران نگین و شیشه بیشترین حجم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص دادند و صدرنشین شدند. معامله گران در هفته‌ای که گذشت تعداد ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۳۲ گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی‌های زعفران نگین، شیشه، سکه، برنج طارم، زیره سبز و پسته دست به دست کردند و ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومانی را به ثبت رساندند.

زعفران نگین با دادوستد یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۱۱ گواهی سپرده معامله شده در بالاترین جایگاه ایستاد و ارزش نزدیک به ۶۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومانی را در پی داشت. در نماد‌های معاملاتی دارایی پایه مذکور به ترتیب ۶۹ و ۴۴ درصد از حجم و ارزش کل معاملات هفتگی رقم خورد.

شیشه نیز با جا به جایی ۴۳۸ هزار و ۵۲ گواهی سپرده معامله شده و کسب سهم ۱۸ درصدی، از نظر حجم معاملات دوم شد و ارزش تقریبی ۳۶ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید. این دارایی ۲۵ درصد از ارزش کل معاملات را نیز از آن خود کرد.

ارزش معامله ۳۲۸ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به رقم ۴۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومانی نزدیک شد تا این دارایی پایه از نظر حجم رتبه سوم را به دست آورد و از نظر ارزش معاملاتی سهم ۳۰ درصدی را کسب کرد تا بعد از زعفران نگین در جایگاه دوم قرار گیرد.

ثبت معامله ۲۷۵۵ گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش ۱۸۰ میلیارد تومانی را در بازار رقم زد.

در این هفته ۱۰ گواهی سپرده زیره سبز و ۴ گواهی سپرده پسته نیز در مجموع به ارزشی حدود ۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار