کد خبر: ۲۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢ اکتبر (جمعه، ١٠ مهرماه) ١٤ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از شانا، قیمت بنزین در هفته منتهی به ٢ اکتبر با ١٤ سنت افزایش به ٦٥ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ بالارفتن حجم تقاضای بنزین از سوی برخی کشورهای آسیایی، بویژه ویتنام و هند، همراه با توقف ناگهانی واحد تولید بنزین در پالایشگاه ٥٥٠ هزار بشکه ای "شل" که در سنگاپور فعالیت می کند، سبب افزایش سودهای پالایشی حاصل از بنزین در این منطقه شده است.

    قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی برخلاف بنزین اندکی کاهش یافت، قیمت گازوئیل با ٦٢ سنت کاهش به ٥٩ دلار و ٨٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ کم شدن سطح صادرات گازوئیل از خاورمیانه به بازار آسیا، بویژه از سوی کویت به دلیل توقف ناگهانی پالایشگاه ٢٠٠ هزار بشکه ای در شعیبیه، قیمت این فرآورده نفتی را با افزایش روبرو کرده است.

    همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٥ دلار و ٤٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ قیمت نفت کوره ١٣ سنت نسبت به هفته گذشته کاهش یافت؛ اقدام به ذخیره سازی نفت کوره در سنگاپور، سطح ذخیره سازی این فرآورده نفتی را دراین منطقه به افزایش داده است، بطوریکه ذخیره سازی نفت کوره در این منطقه به ٢٨ میلیون بشکه رسیده است.

    کارشناسان بر این عقیده اند که واردات نفت کوره به این منطقه همچنان با روند فزاینده ای روبرو خواهد بود. پیش بینی می شود که در هفته های آتی به دلیل بالا رفتن حجم تقاضا برای این فرآورده نفتی از سوی نیروگاهها، سطح ذخیره سازیها با کاهش روبرو شود.

    به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٧٤ سنت کاهش به ٥٧ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٣ دلار و ١٥ سنت کاهش یافت و به ٦٦ دلار و ٩٨ سنت برای هر بشکه رسید.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار