کد خبر: ۲۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
رئیس پلیس فتای تهران در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در سال‌های اخیر پلیس فتا سعی کرده از کسب‌وکار‌های نوپا مراقبت کند، اما در این مدت ۶۰ درصد کسب‌وکار‌های کوچک و آنلاین به دلیل حمله‌های سایبری روند فعالیتشان از بین رفته است.

ازبین‌رفتن ۶۰ درصد کسب‌وکار‌های آنلاین به دلیل هک شدنبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، سرهنگ گودرزی توضیح داد: در چند سال اخیر سعی کردیم که با تمام توان در خدمت استارت‌آپ‌ها باشیم. در این بازه زمانی باید امنیت و توازن شکل بگیرد. در سال‌های اخیر حملات سایبری باعث شده بود که بخشی از کسب‌وکار‌های آنلاین روند فعالیتشان متوقف شود. البته این حملات سایبری در کل دنیا مرسوم و معمولاً این استارت‌آپ‌ها با این نوع حملات مواجه هستند.

او بیان کرد: در این مدت ۶۰ درصد کسب‌وکار‌های کوچک و آنلاین به دلیل این حمله‌های سایبری روند فعالیتشان از بین رفت.

سرهنگ داوود گودرزی گفت: در بحث کنترل‌های امنیتی زنجیره امنیتی در پیشبرد اهداف استارت‌آپ‌ها وجود دارند و به‌نوعی دارایی‌های استارت‌آپ‌ها به دودسته تقسیم می‌شود و دارایی سخت و نرم از جمله دارایی استارت‌هاست.

رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد: دارایی نرم برای کسب‌وکار‌های نوپا ارزش بیشتری دارد که اگر لطمه بخورد برای مدیران استارت‌آپی خسارت جبران‌ناپذیری را به همراه می‌آورد.

گودرزی گفت: استارت آپ‌ها برای اینکه در این شرایط بتوانند کسب‌وکار خود را حفظ کنند باید در این سه بخش یعنی احراز هویت، اطلاعات ورود و مدارک هویتی خود حساس باشند.

او ادامه داد: در این بازه زمانی استارت‌آپ‌ها باید توجهی ویژه‌ای در انتخاب نیروی انسانی داشته باشند و از داده‌های خود حفاظت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار