کد خبر: ۲۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
امروز مطرح شد؛
وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا فشارهای خود بر مجارستان را در جهت همراهی کردن با تحریم های نفتی روسیه تشدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا فشارهای خود بر مجارستان را در جهت همراهی کردن با تحریم های نفتی روسیه تشدید کردند.

بنا به گزارش رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به طور علنی به مجارستان فشار آوردند تا از حق وتوی خود در مورد تحریم پیشنهادی بروکسل علیه واردات نفت روسیه دست بردارد.
«گابریلیوس لاندسبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی ضمن انتقاد از این اقدام مجارستان گفت: کل اتحادیه توسط یک کشور عضو گروگان گرفته شده است. ما باید توافق کنیم.

با این حال «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان با یادآوری اینکه هیچ راه حلی برای مشکل فعلی با اتحادیه اروپا به چشم نمی خورد گفت که دولت مجارستان صدها میلیون دلار برای پالایشگاه های ، افزایش ظرفیت خط لوله کرواسی و غرامت زیان وارده به اقتصاد خود(در اثر تحریم نفت روسیه) نیاز دارد.

وزیر خارجه مجارستان پیشتر نیز گفته بود: بروکسل هیچ راهکار پیشنهادی ندارد که بتواند تحریم نفتی بالقوه علیه روسیه که اثری همانند بمب اتم بر اقتصاد مجارستان خواهد داشت را مدیریت کند.

مقامات مجارستانی بارها هشدار داده اند که از حق وتو خود برای جلوگیری از تحریم نفتی استفاده خواهند کرد. مجارستان ۶۵ درصد نفت خود را از روسیه تامین می کند.

کمیسیون اروپا مدتی است در راستای تشدید تحریم ها علیه مسکو پیشنهاد کرد که واردات نفت از مسکو تا پایان سال متوقف شود، هر چند هنوز نتوانسته به اجماع نظر در این خصوص دست یابد. بوداپست تحریم های جدید روسیه را به دلیل وابستگی شدید به نفت این کشور رد کره است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار