کد خبر: ۲۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: فراهم نبودن زیر ساخت‌های ثبت احوال و وزارت صمت باعث تاخیر در اجرای قانون جوانی جمعیت بود.
به گزارش خبرنگار صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما؛ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ برای حمایت از جوانی جمعیت، مادران پس از تولد فرزند دوم، می‌توانند بدون قرعه‌کشی، از کارخانه‌های خودروساز داخلی خودرو بگیرند، اما این مصوبه با ۱۰۴ روز تاخیر در تاریخ دهم اسفند ماه از سوی خودروسازان، نخستین مرحله فروش فوق العاده ویژه مادران برگزار شد.
 
 
وی با اشاره به کوتاهی وزارت صمت در اجرای این قانون گفت: زیر ساخت‌های ثبت احوال و وزارت صمت این اجازه را به ما نمیداد که بلافاصله بعد از تصویب قانون، طرح جوانی جمعیت را در کارخانه‌های خودروسازی اجرا کنیم، اما در این سامانه به جبران آن پرداختیم.
 
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مادران حائز شرایط حالا می‌توانند برای خودرو‌های بخش خصوصی هم نام نویسی کنند.
 
توکلی لاهیجانی افزود: صددرصد همه عرضه‌ها مرتبط با خودرو‌های سواری کشور تنها از طریق سامانه فروش یکپارچه اتفاق می‌افتد همچنین خودروساز بخش خصوصی که مجوز فروش تعداد مشخصی را داشت دیگر نمی‌تواند بیشتر از آن بفروشد.
 
مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت درباره تولید خودروی اقتصادی توسط دو خودروساز بزرگ کشور گفت: در مورد خودروی اقتصادی و خانواده محصول مرتبط با آن کار بسیار خوبی شروع شده و قیمت آن باتوجه به شرایط بازار تعیین می‌شود، اما اگر اکنون بخواهیم به صورت تخمینی، قیمت داشته باشیم در حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار