منهارت پرفورمنس تیونر برجسته آلمانی در یکی از جدیدترین پروژه های خود سراغ پورشه کاین کوپه توربو رفته تا خودروی CRT ۸۰۰ را معرفی کند. استفاده از عدد در انتهای نامگذاری محصولات منهارت ارتباط مستقیم با میزان خروجی پیشرانه دارد.
اینجا هم براساس اطلاعات ارائه شده، سی آر تی ۸۰۰ برابر با ۷۹۶ اسب بخار خروجی و ۱۰۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد زمانی جذاب تر می شوند که بگوئیم، کاین توربو در وضعیت استاندارد ۵۴۱ اسب بخار خروجی و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
در راه دستیابی به این موفقیت فنی، مهندسان منهارت از توربوها و اینترکولر جدید بهره برده اند. همچنین نرم افزار ECU نیز بروزرسانی شده تا هماهنگی لازم بین قطعات بخش های مرتبط ایجاد شود.
یکی دیگر از تغییرات جذاب، استفاده از سیستم اگزوز مجهز کاتالیزور ۲۰۰ سلولی و دریچه های فعال به منظور تخلیه بهتر و دریافت صدای هیجان انگیز است. قطر خروجی این سیستم ۱۰۰ میلیمتر است.
سیستم تعلیق نیز بروزرسانی شده و ارتفاع کلی خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد ۳۵ میلیمتر به سطح زمین نزدیک تر شده است. تعلیق بادی کیفیت سواری در سرعت های بالا را به میزان چشمگیری ارتقا داده است.
رینگ های ۲۲ اینچی ۱۰ پره اختصاصی با پهنای ۱۰.۵ اینچ در محور جلو و ۱۱.۵ اینچ در محور عقب نصب شده اند.
منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی۳۰، ایی۴۶ یا ایی۹۰ ام۳ با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه ۵ لیتری ۱۰ سیلندر ایی۶۰ ام۵ است. خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.
عصرایران