کد خبر: ۲۰۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
شهردار تهران اعلام کرد که نارضایتی های اخیر مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان خطوط اتوبوسرانی بود که از دیروز در حال ارائه خدمت هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت وزیران در مورد نارضایتی اخیر رانندگان اتوبوسرانی گفت: مشکل مربوط به نقص ضمنی مصوبه‌قانون شورای عالی کار بود و این شائبه ایجاد شد که حق قانونی در حال تضییع است. برای اینکه وظیفه خود را انجام داده باشیم علی الحساب حقوق را پرداخت کردیم. اکنون وضعیت اتوبوسرانی عادی است. نارضایتی مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان بود.

شهردار تهران درباره اینکه «دلیل اختلاف شما با شورای شهر چه بود؟»گفت: اختلافی نبوده و اگر اختلاف سلیقه و کار کارشناسی نباشد، انسان باید شک کند.

او در مورد اینکه« آیا رانندگانی بازداشت شده‌اند؟» گفت: این موضوع را دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند، اما افرادی بودند که این جریان را ساماندهی می‌کردند.

شهردار تهران  در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیش های حقوقی رانندگان بی ار تی که گفته شده برای اعمال فشار برای بازگشت آنها بوده است و آیا این فیش ها را تایید می کنید؟ گفت:  فیش هایی که دیدم درست است و حقوق راننده ها کم نیست و چند دسته هستند.

زاکانی در رابطه با خاموشی پله‌های برقی گفت: ۵۰۰ پله برقی فرسودگی داشتند و آن‌ها را تعطیل کردیم تا بتوانیم ایمنی را به وجود آوریم و  آن را  تعمیر کردیم. همچنین کمبود واگن و فرسودگی داریم و نسبت به توسعه خطوط و افزایش ناوگان در حال انجام اقداماتی هستیم و قراردادهای داخلی و خارجی در این زمینه‌ منعقد شده و زمان بر است و کوتاه مدت نیست.

شهردار تهران در خصوص اتوبوسرانی نیز گفت: دو هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس نیز تحویل گرفتیم که بخشی فرسوده بود و امسال در برنامه خود ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه در حال آماده سازی و خرید داریم.

زاکانی در خصوص مصوبه افزایش ۲۵ درصد نرخ تاکسی نیز خاطرنشان کرد : این موضوع شایعه بود. مصوبه‌ای ناظر به ۲۵ درصد بود که در ابتدای سال لایحه دادیم و شورای شهر آنرا تصویب و فرمانداری آنرا تایید کرد؛ آن مسیر قانونی و مسیر گذشته هست که ان شاء الله  ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، زاکانی در پاسخ به سوالی درباره موضوع  خودزنی شهردار منطقه ۴ نیز اعلام کرد: این موضوع در حال رسیدگی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار