کد خبر: ۲۰۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
وزیر بهداشت در ساری: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت به دنبال توقف رشد منفی جمعیت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ساری به رشد منفی جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: برای توقف این روند و ازدیاد جمعیت سالم قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت راه اندازی شد.


بهرام عین‌اللهی افزود: این قرارگاه شامل بخش‌های درمان، نازایی، بهداشت، تبلیغات فرزندآوری، فرهنگی و پژوهشی شکل گرفته است و تاکنون هفت جلسه برگزار و مصوبات آن دیروز به رییس جمهور ارائه شد.


او به شناسایی سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نازا در کشور اشاره کرد و گفت: برای درمان نازایی به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره ایجاد مراکز درمان نازایی در دانشگاه‌ها ابلاغ شد تا موانع و مشکلات این گروه از افراد رفع شود 


عین‌اللهی با اشاره به بالا رفتن درصد ناباروری در کشور، ادامه داد: زوج‌های نابارور زیر پوشش بیمه سلامت و تامین اجتماعی باشند می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان ناباروری خصوصی و دولتی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.


هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای احداث مراکز درمانی در مناطق محروم کشور


او به توانمند سازی بیمارستان‌های مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خیلی خوبی تاکنون در مناطق محروم انجام شده است.


عین‌اللهی افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای احداث مراکز درمانی در مناطق محروم کشور هزینه شد و ۶۰ درصد نیرو‌های تخصصی و پزشکی عمدا به این مناطق فرستاده شده اند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: تامین نیاز‌های درمانی مناطق محروم کشور یکی دیگر از الویت‌های اصلی وزارت بهداشت است.


او با بیان اینکه امسال برای نخستین بار یک سهمیه جداگانه‌ای برای دوره پزشکی عمومی و تخصصی در مناطق محروم کشور اختصاص یافته است گفت: این سهمیه به پزشکان بومی هر استان به عنوان دستیار اختصاص می‌یابد تا بتوانند در رشته‌های تخصصی تحصیل کنند.


سه درصد دارو‌های مورد نیاز کشور وارداتی است


عین‌اللهی با بیان اینکه ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور می‌توانیم تولید کنیم، گفت: ورود مواد اولیه به داخل کشور سبب راه اندازی کارخانه‌های داروسازی، پیشرفت تکنولوژی و اشتغال می‌شود.


وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر داروی اثر بخشی نداشته باشد قطعا در داخل کشور تولید نمی‌شود و تایید وزارت بهداشت و درمان را نخواهد گرفت.


او با انتقاد از اینکه هر چیز دارای برند خوب است افزود: دارو‌های ضروری و مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و فقط برای سه درصد دارو‌های که مشابه ندارد و ارز تخصیص یافته است و وارد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار