کد خبر: ۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا دقایقی دیگر از بسته سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود رونمایی می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  فارس، تا ساعاتی دیگر جزئیات بسته سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران منتشر می‌شود.
 
پیش از این رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی به کلیات سیاست‌های کوتاه‌مدت دولت به منظور تحرک‌بخشی به اقتصاد و رونق تولید خبر داد و گفته بود یکی از این رویکردها کاهش سپرده قانونی بانک‌های منضبط از 13 به 10 درصد است تا از این محل قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش یابد. همچنین تزریق 7.5 هزار میلیارد تومان از بودجه به طرح‌های عمرانی زودبازده و پرداخت یارانه بخش‌های تولید در کنار تسویه بدهی پیمانکاران با اوراق مشارکت و صکوک از جمله این سیاست‌ها است.
 
به گزارش فارس، بهمن ماه سال 92، با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی و کارشناسان از بسته غیرتورمی خروج از رکود رونمایی شد که در سه سطح منجر به تهیه لایحه رفع موانع تولید، سیاست‌ها و برنامه‌هایی که نیاز به مصوبه هیأت وزیران دارد و دست آخر آئین‌نامه و دستورالعمل‌های موجود که باید توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود منتشر شد.
 
در حال حاضر آئین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تهیه و تصویب شده که آماده اجرا است و همچنین از دو برنامه دیگر دولت یعنی اجرای سیاست‌ها و مصوبات هیأت وزیران گزارشی به منظور رونق تولید و اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه در دست نیست.
 
 

برچسب ها: رونمایی ، اقتصادی ، سیاست
نام:
ایمیل:
* نظر: