کد خبر: ۲۰۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛
رییس کل سازمان توسعه تجارت در دیدار با وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان از آمادگی این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای تجهیز زیرساخت‌های تجاری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان‌پاک» در این دیدار با اشاره به سفر یک هیأت تجاری از شرکت‌های توانمند ایرانی به کشور عمان و برگزاری نشست تجاری در اتاق بازرگانی مسقط و همچنین برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون، روشنایی و لوازم خانه و خانه‌داری عمان، پیشنهاد کرد کمیته مشترک توسعه روابط اقتصادی و تجاری به ریاست معاونان وزرای دو کشور تشکیل شود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین پیشنهاد این سازمان به‌عنوان دبیرخانه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور در زمینه امضای نقشه راه همکاری تجاری بین ایران و عمان را مطرح کرد که هر دو موضوع مورد استقبال وزیر صنایع، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری این کشور قرار گرفت.

پیمان‌پاک با اشاره به موانع توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور، از مذاکرات برای رفع مشکلات مربوط به حمل‌ونقل و مسائل بانکی پیش روی وزارتخانه‌ها و نهادهای خصوصی دو کشور خبر داد.

وی به موضوع تأسیس مرکز تجاری ایران در عمان و توافق اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در این زمینه اشاره کرد و خواستار حمایت و پیگیری وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان به‌منظور تأسیس این مرکز شد.

در این جلسه وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان و دیدار با سلطان این کشور، این سفر را به‌عنوان یک فرصت مغتنم برشمرد و تاکید کرد انجام این سفر می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بسیار مهم و مؤثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد در این سفر اسناد اقتصادی و تجاری که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور هستند، به امضا برسد.

در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران هفته گذشته در رأس هیأتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ج. ا. ایران در مسقط قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار