کد خبر: ۲۰۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه ای به رئیس سازمان محیط زیست با دعوت از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه‌ای به سلاجقه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست درباره دعوت از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ ایران  به‌شرح زیر نوشت؛

نظر به مصاحبه منتسب به حضرت‌عالی در رسانه‌های کشور مبنی بر دعوت از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ ایران به استحضار می‌رساند:

دامپزشکی ایران از حیث دانش، امکانات، تجهیزات و دامپزشکان فعال در حوزه حیات وحش از کفایت لازم برای ارائه خدمات مدیریت دامپزشکی در این خصوص برخوردار بوده و توانمندی و ظرفیت حرفه دامپزشکی در ایران از بسیاری از کشورهای منطقه کارآمدتر و در حد سرآمد است.

 درعین‌حال سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از انتقال دانش نوین در حوزه دامپزشکی از طریق دعوت از دامپزشکان سرشناس بین‌المللی استقبال نموده و از آن حمایت می‌نماید.

با وجود این، ازآن‌جا که ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای و درمانی در حوزه دامپزشکی در سطح کشور منوط به تأیید صلاحیت و اخذ مجوز از سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است خواهشمند است دستور فرمایید مدارک مثبته دال بر صلاحیت حرفه‌ای دامپزشک اندونزیایی مورد نظر برای ارائه خدمات مورد نیاز آن سازمان برای بررسی و تأیید و ارائه مجوز لازم به این سازمان ارسال گردد.

بدیهی است در غیر این‌صورت ارائه خدمات حرفه‌ای دامپزشکی توسط ایشان در امر مشاوره و درمان و مراقبت دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران مغایر قوانین و مقررات است.

دراین‌حال کمیته دامپزشکی حیات وحش و محیط زیست سازمان نظام دامپزشکی نیز بررسی نحوه مدیریت خدمات و مراقبت‌های دامپزشکی درخصوص یوز ایران را آغاز نموده و گزارش قصور یا تقصیر احتمالی کادر دامپزشکی و عوامل مدیریتی ذی‌ربط را به شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و عنداللزوم دیگر مراجع ذی‌ربط ارائه خواهد نمود.

در این راستا ضمن تشکر از جنابعالی بابت تشکیل گروه حقیقت‌یاب، خواهشمند است دستور فرمایید همکاران جناب‌عالی ضمن همکاری با کمیته مذکور اسناد و مدارک مربوطه را در اختیار کمیته یادشده قرار دهند.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار