کد خبر: ۲۰۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
رئیس مجلس با بیان اینکه اقتصاد دولتی و بهره‌وری پایین آن به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است گفت: مردمی سازی اقتصاد شاهراه و تنها راه خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین روز از نخستین رویداد خصوصی سازی در اقتصاد ایران گفت: بدون شک مهمترین عرصه امروز کشور اقتصاد است. اقتصاد دولتی و بهره‌وری پایین آن به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است و این زخم کهنه ای است که سال هاست سایه آن سنگینی می کند.

وی افزود: باید توجه داشت که اتفاق مثبتی که در حوزه اقتصادی رخ داده با حضور مردم ممکن شده است. در خصوصی سازی باید بدون راز و با توجه به اهلیت افراد عمل کنیم. هدف واگذاری ها صرفاً به برداشتن باری از روی دوش دولت محدود شده است و این در حالی است که باید به حفظ و ارتقای مجموعه ها توجه کنیم. اگر خصوصی‌سازی منجر به مردمی سازی اقتصاد شود می‌توانیم بگوییم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر مجموعه باید اصل شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی اقتصاد و در نهایت اعتقاد به نصرت الهی را در دستور کار داشته باشد. امروز که به بحث خصوصی‌سازی نگاه می کنیم شاهد نتیجه قابل قبولی نیستیم. ضمن اینکه کشور ما درگیر تحریم هاست که رفع آن یک کار سیاسی است اما بحث دیگر خنثی‌سازی تحریم‌ها است. بدون‌شک مردمی سازی اقتصاد شاهراه و تنها راه خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی است.

ادامه دارد...
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار