کد خبر: ۲۰۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت : تقابلی بین محصولات ارگانیک با محصولات تراریخته وجود ندارد.

تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران در برنامه رادیو گفتگو در خصوص تقابل محصولات ارگانیک با محصولات تراریخته گفت: محصولات ارگانیک محصولات پذیرفته شده از طرف تمام سازمان های غذایی و دارویی جهان هستند و مسلماً سالم ترین چیز برای افرادی که می خواهند سلامت خود را حفظ کنند و محصولات ارگانیک برای افرادی که در معرض آسیب هستند مانند بیماران خاص و اطفال و خانم های باردار، اگر از این محصولات استفاده کنند سلامت آنها بیش از پیش حفظ می شود و این چیزی است که در همه دنیا جا افتاده است. اما محصولات تراریخته محصولاتی هستند که دستکاری ژنتیکی شده اند. مثلاً بین ژن شامپانزه و انسان یک درصد اختلاف وجود دارد و با همین اختلاف یک درصد، انسان تا کرات دیگر رفته است ولی باهوش ترین شامپانزه ها بیشتر از عدد ۵ را نمی تواند بشمارد. و این نشان می دهد که این یک درصد چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند و یا در رابطه با محصولی مانند گندم وقتی دستکاری های ژنتیکی روی آن انجام شد، تغییر کرد و ممکن است دیگر گندم نباشد و آن خاصیت غذایی را برای انسان نداشته باشد.

نیاورانی گفت: در حال حاضر محصولات تراریخته در دنیا حتی در کشورهایی که خودشان تولید می کنند مصرفش برای انسان ممنوع است و بعضی کشورها برای ما تولید می‌کنند. مانند کشور کانادا ولی خودشان مصرف نمی‌کنند.

نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران در مورد عدم گفتگوی این دو گروه در کشور گفت: افرادی که کار تراریخته انجام می دهند منافع مالی دارند و در برابر این منفعت مالی خیلی هزینه و خرج می کنند و در مقابل افرادی که مدافع حقوق مردم هستند و بیان می کنند که حداقل روی کالاهایتان بنویسید که تراریخته هستند، متاسفانه در دادگستری از انجمن ارگانیک ایران شکایت کرده اند.

نیاورانی در مورد کسانی که در کار تراریخته هستند گفت: اینها منافع مالی دارند و تولید انبوه می آورند و وارد کردن بذرهای تراریخته برایشان امکانات خوب به وجود می آورد، برای گروه دیگر دردسر دارد که در مقابل این صحبت ها ایستادگی کنند و به همین خاطر اعلام آمادگی می کنم که انجمن ارگانیک ایران در هر جایی و هر زمانی آمادگی مناظره و صحبت روبه رو از نظر علمی و فنی با این افرادی را دارند و آماده هستیم از حقوق مردم در مقابل آنها دفاع کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار