کد خبر: ۲۰۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
صندوق توسعه ملی با فراهم آوردن مقدمات سرمایه گذاری در اقتصاد دیجیتال از جمله در استارت آپ‌ها، قصد دارد نقش خود در اقتصاد دیجیتال را پررنگ‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، نخستین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) درحالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است که این صندوق با هدف پررنگ کردن ارتباط خود با این حوزه‌ها، ضمن مذاکره مقدمات سرمایه گذاری در این حوزه‌ها را فراهم کرده است.
صندوق توسعه ملی و حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان
صندوق توسعه ملی نیز با توجه به آینده روشنی که اقتصاد جهانی برای اقتصاد دیجیتال پیش بینی کرده است، با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، مقدمات حضور و سرمایه گذاری در این بخش را آغاز کرده تا ضمن کاهش وزن نفت، قادر باشد منابع درآمدی خود را همسو با حرکت اقتصاد‌های بزرگ جهان، گسترش دهد. در این راستا نیز چندی پیش برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله استارت آپ‌ها تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان به منظور تأمین مالی پروژه‌های دانش پایه منعقد کرد.
با توجه به پیشرفت‌های فزاینده در عرصه فناوری و دیجیتال، دولت‌ها تلاش می‌کنند تحولات دیجیتالی را پیشران و مرکز توجه خود قرار دهند، به طوری که تا اواسط سال ۲۰۲۰، حدود ۳۴ کشور توسعه یافته، یک استراتژی دیجیتالی ملی با هماهنگی در بالاترین سطوح دولت وضع کرده اند و توجه بیشتر به فناوری‌های نوظهور دیجیتالی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و زیرساخت ۵ G اختصاص داده‌اند و ۶۰ کشور نیز استراتژی ملی هوش مصنوعی ایجاد کرده اند.
به طور کلی این روز‌ها استفاده از فناوری اطلاعات به سمتی می‌رود که اقتصاد دیجیتال نقش پررنگی در اقتصاد جهانی دارد. کما اینکه در ایران نیز استفاده از فناوری می‌تواند از وابستگی به اقتصاد نفتی بکاهد و با بهره گیری از توانایی جوانان و دانش‌های نوین، اشتغال زایی و درآمد‌های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار