کد خبر: ۲۰۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

///

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. بازار همچنان بین دو راهی صعود و نزول و ترس و هیجان تردید دارد. یک خبر خوب و یا خبر بد می‌تواند بازار را به یک سو حرکت دهد.
فردین آقابزرگی گزینه اول. به این دلیل که بازار سرمایه باید خود را با سایر بازار‌ها تطبیق دهد.
اکبر ادهم گزینه سوم. با توجه به ابهامات موجود در عرضه و قیمت‌گذاری بلوک خودرویی‌ها، تشکیل ۳ کندل نزولی از منظر تکنیکال در شاخص، قطعی برق برخی صنایع و توقف تولید برخی واحدهای تولیدی.
آراد پورکار گزینه دوم. تا زمانی که ارزش معاملات کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان باشد و ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت‌ را داشته باشیم رشد چشمگیری برای بازار متصور نیستم.
آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به روند نزولی که بعد از برخورد با مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ایجاد شد و همچنین وضعیت مبهم تصمیمات اقتصادی، روند کاهشی را متصور هستم.
ندا رضایی گزینه اول. با توجه به تثبیت نرخ ارز بالای ۳۰ هزار تومان در هفته گذشته و پیش‌بینی دور نمای تورم بالا، بازار مثبت پیش‌بینی می‌شود.
بابک سالاروند گزینه دوم. تنها محرک بازار سرمایه ورود نقدینگی است که باتوجه به شرایط کلان اقتصادی و ریسک‌های موجود، هنوز ورود قابل توجه نقدینگی مشاهده نمی‌شود.
محمد خبری زاد گزینه اول. بازار بعد از استراحت در هفته‌ای که گذشت، دوباره روند مثبت را ادامه خواهد داد.
حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به ارزش فعلی بازار و اصلاح زمانی، بازار نیاز به محرک‌های بنیادی و خبری دارد برای رشد و رسیدن به اهداف بالاتر، اما اگر محرکی به بازار تزریق نشود انتظار اصلاح قیمتی یا زمانی را متصوریم.
علی ملک لی گزینه سوم. با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل و رشد ۴ ماهه اخیر، نیاز به اصلاح برای صعودهای بعدی وجود دارد.

با توجه به انتخاب ۳۰ درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی) و همچنین گزینه سوم (منفی، کاهشی) در کنار انتخاب ۴۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار بسیار به اخبار و تصمیمات اقتصادی که در طول هفته منتشر یا گرفته می‌شود بستگی دارد و نمی‌شود جهت کلی حرکت بورس و شاخص کل را به دقت تحلیل و پیش‌بینی کرد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار