کد خبر: ۲۰۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک عنوان کرد
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: هنوز نهاده‌ها با ارز نیمایی وارد بازار نشده است و بازار دچار کمبود نهاده‌ است. همین کمبود باعث شده جوی داخلی که قبل از حذف ارز با قیمت ۹۰۰۰ تومان فروش می‌رفت و بعد از حذف ارز می بایست به ۱۲ هزار تومان می رسید به حدود ۱۵ هزار تومان برسد.

افشین صدردادرس در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا حذف ارز ترجیحی به نفع صنعت دامپروری کشور بود یا خیر؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به نظر می رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی امری اجتناب ناپذیر بود و این ارز باید از ساختار اقتصادی و مالی کشور حذف می شد. اما نکته مهم این است باید پیش از حذف آن به آثار و تبعاتی که به دنبال دارد توجه می‌شد و برای آن برنامه ریزی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: دی ماه سال ۱۴۰۰ بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد اما این اتفاق به تازگی وارد فاز اجرایی شده است. باید پیش از اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی تصویب می‌شد که امروز معطل این برنامه‌ها نمی‌ماندیم. اگر چه در جریان این هستیم که اقدامات لازم برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: هنوز نهاده‌ها با ارز نیمایی وارد بازار نشده است و بازار دچار کمبود نهاده‌است. همین کمبود باعث شده جوی داخلی که قبل از حذف ارز با قیمت ۹۰۰۰ تومان فروش می‌رفت و بعد از حذف ارز می بایست به ۱۲ هزار تومان می‌رسید به حدود ۱۵ هزار تومان برسد.

وی تصریح کرد:اینکه حذف ارز ترجیحی به نفع صنعت دامپروی کشور است یا نه بستگی به عملکرد دولت دارد. اگر دولت به موقع اقدامات حمایتی را انجام دهد و به موقع جلوی خسارتی که ممکن است از این محل وارد شود، گرفته شود می توان چالش را به فرصت تبدیل کرد. اما اگر در این بین تاخیری ایجاد شود خسارت بسیاری به تولیدکنندگان وارد خواهد شد.

دادرس در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌نباید فقط روی کاغذ باشد بلکه باید در میدان هم مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود آیا این برنامه مطرح شده قابل پیاده سازی است یا خیر؟.

برچسب ها: نهاده دامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار