کد خبر: ۲۰۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
همایوشن شاهرخی: این جام جهانی فقط به نفع دراگان است
سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با اما و اگر و شاید نمی‌توان برای تیم ملی دیداری را نهایی کرد و بهتر است تیم‌ملی به جای قطر، در تهران اردوی خود را برگزار کند.

همایون شاهرخی پیشکسوت فوتبال ایران درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا و برگزاری اردوی این تیم بدون داشتن بازی دوستانه، مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*من اگر صحبت می‌کنم روی آدم‌ها حساسیتی ندارم، بلکه روی اساس حساسیت دارم. وقتی اساس کار روی بی اساسی است، در نتیجه همین روال کنونی را شاهد خواهیم بود چون متخصصی وجود ندارد. وقتی یکی می‌گوید با کانادا یا اکوادور بازی می‌کنیم، کسی سوال نمی‌پرسد که چطور، چگونه و چرا؟ در نتیجه همین می‌شود که افراد کم‌اطلاع و نادان با حرف‌های قشنگ گول می‌خورند. آدم منطقی به این توجه می کند که کجای کار ایراد دارد.

*وقتی رئیس فدراسیون نداریم و وقتی بین خود مدیران فدراسیون، دعوای ریاست است، چطور می‌توان با کشوری که رابطه سیاسی‌اش ما قطع است، بازی کرد؟ وقتی همه هیجان زده سفر به کانادا هستند و رئیس، دبیرکل و اعضای هیات رئیسه می‌خواهند در سفر باشند، کسی به عیب و ایرادهای این بازی توجه نمی‌کند! فدراسیون در حال حاضر شیر تو شیر است. کجای دنیا برای یک بازی، ۵۰ نفر صف می‌کشند که یک مهر در پاسپورت آن‌ها بخورد؟ همه کسانی که می خواهند در این سفر باشند، مقاصد گردشگری و شخصی دارند.

*می خواهند تیم ملی را به دوحه ببرند! به قطر می‌روند که چه شود؟ می‌خواهند با الغرافه بازی کنند؟ با اما و اگر که نمی‌توان کار کرد. به قول انگلیسی‌ها با "شاید" هیچ کاری انجام نمی‌شود.

*اگر بر اساس منطق نگاه کنیم، در شرایطی که رئیس فدراسیون ما درست و حسابی نیست، با سنگال و سیرالئون هم نمی‌توانیم بازی کنیم. ما فقط شعار می‌دهیم که با اکوادور و برزیل بازی می‌کنیم و مردم خوشحال می‌شوند اما می‌دانم به مردم دروغ می‌گویند. ان‌شاءالله در قطر خوش بگذرد! چرا همین اردو را در ایران برگزار نمی‌کنند؟ تیمی که به قطر می‌آید، نمی‌تواند به ایران بیاید؟

اسکوچیچ شب در شهرستان خوابید؛ صبح سرمربی تیم ملی شد/ به نفع او نیست حرف بزند/ امیدوارم با تیم ملی در قطر حسابی خوش بگذرانید!

*وقتی مدیریت و تدارکات نداشته باشیم، همه چیز به غیرت و غرور بازیکنان و کادر فنی برمی‌گردد. فوتبال ما هم بر اساس احساس است و شاید دوام هم بیاوریم. امیدوارم خوب بازی کنیم و ببازیم و آبروریزی نشود! اعتقاد من این است که حداقل از نام ایران دفاع کنیم و اگر هم بردیم خوشحال می‌شویم.

*اگر شما جای اسکوچیچ باشید چه می کنید؟ او در شهرستان‌ها مربیگری کرد و شب خوابید و صبح سرمربی شد. این آدم اگر زیاد صحبت کند، آیا او را عوض نمی‌کنند؟ ضمن اینکه خیلی‌ها منتظرند او صحبت کند و برکنارش کنند! از طرفی هم هر چه اسکوچیچ بگوید انجام نمی شود. یک نفر بود به نام کی‌روش که از ضعف فدراسیون استفاده کرد و خودش مدیریت می‌کرد. ویلموتس و بقیه نمی‌توانند مثل کی‌روش شوند. وقتی کفاشیان رئیس فدراسیون باشد، باید هم کی‌روش همه کاره شود.

*یادمان باشد که اسکوچیچ با سیاست می‌خواهد به جام جهانی برود. او حرفی نمی‌زند. اگر بازی پیدا کردند، می گوید با من مشورت کردند و اگر بازی هم پیدا نشد، می‌گوید کسی از من مشورت نخواست. نتیجه اینکه تیم به جام جهانی می‌رود و اگر دو نتیجه خوب اتفاقی گرفتیم، می گویند اسکوچیچ خوب بود و قراردادش ۲ میلیون دلار می‌شود و کویت، بحرین و عمان او را روی هوا می‌برند یا نتیجه نمی گیریم و اسکوچیچ در ایران مربیگری می‌کند. این جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است. هرکسی جای او بود حرف نمی‌زد. رئیس، مسئول اجرایی و مدیر تیم ملی هم فقط در تلویزیون حرف می‌زنند. اندازه‌ای که مدیر تیم ملی حرف می‌زند، اسکوچیچ حرف نمی‌زند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار