کد خبر: ۲۰۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
غول نفتی روسیه از تصمیم خود برای شکایت از وزارت خزانه داری آمریکا در ماجرای توقیف نفت ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، میخائیل لئونتیف، سخنگوی شرکت نفتی روسنِفت، در گفتگو با روزنامه ودوموستی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد علیه وزارت خزانه‌داری آمریکا شکایت کند.

به گفته این سخنگو، تصمیم روسنفت در پی اتهامات آمریکا اتخاذ شد. وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت روسی را به مشارکت در قاچاق نفت برای ایران متهم کرده است.

لئونتیف گفت: ما در دادگاه از منافع خود دفاع خواهیم کرد. همه چیزهایی که بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) می‌گوید، دروغ‌های عمداً غیرقابل اثبات و با لحن خودخواهانه است. زیرا او از نظر منافع دولت فعلی آمریکا، در هر کاری که می‌توانست انجام دهد شکست خورده است.

آنتونی بلینکن روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه یک شبکه بین المللی قاچاق نفت اعمال می‌کند.

وی مدعی شد که این شبکه توسط ایران اداره می‌شود و از سوی "سطوح ارشد دولت فدراسیون روسیه" حمایت شده و همچنین شامل شرکت‌های چینی و یک دیپلمات سابق افغان است.

 این مقام آمریکایی تهدید کرد که هر کسی که نفت ایران را بخرد تحریم خواهد شد.

پس از خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای ایران، بیش از سه سال است که ایالات متحده تلاش کرده کانال‌های تجارت نفت ایران را مسدود کند.

در آوریل 2019، واشنگتن تهدید کرد که کشورهایی را که به خرید نفت از تهران ادامه می دهند، پس از پایان معافیت اولیه شش ماهه اعلام شده در نوامبر، تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار