کد خبر: ۲۰۹۵۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
شرکت پتروشیمی فرساشیمی به عنوان یکی از مهمترین مجموعه ها در منطقه پارس جنوبی از سال ۱۳۸۷ فعال بوده و حالا خبرها از تعطیلی این مجتمع حکایت دارد.

پتروشیمی فرسا شیمی تعطیل شد؟

خبرها از تعطیل شدن شرکت پتروشیمی فرساشیمی به عنوان یکی از مهمترین مجموعه ها در منطقه پارس جنوبی حکایت دارد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پیام اقتصاد، این مجموعه با تولید انواع اتیلن گلیکول ها فعالیت می کند.در سالیان گذشته ،شرکت به صورت کاملا سلیقگی و بدون نظارت و رعایت هیچگونه از قوانین حاکم بر شرکت های پتروشیمی و قوانین مربوط به حقوق کارگران،به صورت کج دار و مریض به فعالیت خود ادامه داده است.

ماحصل این کج سلیقگی در مدیریت و نبود نظارت مستمر وکافی ،خروج متعدد نیروهای آموزش دیده از شرکت،اعتصابات مربوط به کمبود حقوق و مزایا و امکانات رفاهی نسبت به شرکت های مجاور و پایین آمدن انگیزه و شوق کاری در باقی مانده پرسنل گردیده است.

عدم نظارت مراجع ذیصلاح در روزهای اخیر جلوه جدیدی از رهاسازی را به تصویر کشیده است.مدیریت شرکت به دلایل کاملا نامعلوم و بدون ارائه توضیحی ۲ماه(۷ اسفندماه) است که اقدام به توقف تولید واحد کرده که قطعا موجب ایجاد ضرر و زیان بالایی به کشور می گردد.

پتروشیمی که خط مقدم جبهه جنگ علیه تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و غرب بوده است به یکباره تعطیل و از  ورود هزاران دلار ارز به کشور در این شرایط سخت جلوگیری گردیده است.

امید است متولیان امر با ورود و پیگیری ماجرا و احقاق حق کارگران و  پرسش درباره انگیزه مدیریت مجموعه در توقف تولید واحد ،از ایجاد ضرر و زیان بیشتر به کشور در این روزهای سخت ممانعت گردد.

شرکت « فرساشیمی» در سفر رییس‌جمهور وقت به عسلویه با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی و مدیران و مسئولین این صنعت 20 بهمن 87 افتتاح رسمی شد.
این واحد صنعتی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاسیس شد قرار بود سالانه 40 هزار تن منواتیلن گلایکول و 4 هزار تن تری‌اتیلن گلایکول تولید کند .
این واحد به مساحت 11 هکتار در داخل مجتمع پتروشیمی جم در منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس ایجاد شد.
قرار بود سالانه 260 هزار تن اتیلن مورد نیاز این واحد توسط پتروشیمی جم تامین می‌شود .
برای اجرای این واحد 140 میلیون یورو و 32 میلیون دلار هزینه ارزی و 800 میلیارد ریال اعتبار ریالی سرمایه‌گذاری شده است و صد در صد محصولات آن از طریق بندر تخصصی صادرات محصولات پتروشیمی به خارج از کشور صادر می شد.

پتروشیمی فرسا شیمی تعطیل شد؟

نام:
ایمیل:
* نظر: