کد خبر: ۲۰۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
لیونل مسی ستاره پاری‌سن‌ژرمن و کاپیتان تیم ملی آرژانتین اعتقاد دارد کریم بنزما به دلیل فصل فوق‌العاده‌ای که سپری کرده شایسته دریافت توپ‌طلا است.

لیونل مسی در گفت‌وگویی در مورد حذف از لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید صحبت کرد و اظهار داشت که رئال ضربه بزرگی به پی‌اس‌جی زد. در آغاز فصل و زمانی که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا استارت خورد، اکثر کارشناسان فکر می‌کردند که پاری‌سن‌ژرمن با توجه به جذب راموس، مسی، دوناروما، جورجینیو و اشرف حکیمی، تیم بهتری است و قطعاً این جام را بالای سر خواهد برد. پاری‌سن‌ژرمن اما با وجود پیروزی خوب برابر رئال مادرید، کامبک خورد و با هت‌تریک بنزما از رقابت‌های کنار رفت. این شکست انتقادهای زیادی را به همراه داشت و حتی مسی و نیمار بخاطر این اتفاق در پارک دِ پرنس هووووو شدند.

لئو مسی حالا و پس از چند ماه به این موضوع واکنش نشان داده و می‌گوید که رئال وی و هم‌تیمی‌هایش را کشت و ضربه بزرگی به پی‌اس‌جی زد. مسی این موضوع را در گفت‌وگو با TyC Sport، مطرح کرد و گفت: «می‌دانم که رئال مادرید چگونه تیمی است چون سال‌ها با برابر شان بازی کردم. رئال مادرید ما را کشت. این یک ضربه برای پی‌اس‌جی بود. من می‌دانستم که ممکن است این اتفاق بیفتد، زیرا آن‌ها می‌توانند یک گل به ثمر برسانند و بازی را تغییر دهند. این اتفاق برای ما و سایر تیم‌ها (اشاره به چلسی، سیتی، لیورپول) افتاد. با وجود این که رئال مادرید بهترین تیم مسابقات نبود اما توانست قهرمان شود. من واقعاً مشتاقم که دوباره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم.»

لئو در مورد فصل ضعیف خودش با پی‌اس‌جی گفت: «من در پی‌اس‌جی کارم را دیر شروع کردم زیرا دیر به باشگاه رسیدم، سپس ضربه‌ای به زانویم خورد که باعث شد مدتی از میادین دور باشم و نتوانستم خود را تطابق دهم. نمی‌توانستم سه یا چهار بازی پشت سر هم بازی کنم. بعد با خودم گفتم در سال جدید با تمام انرژی می‌آیم و شرایط را تغییر می‌دهم اما به کرونا مبتلا شدم و در نهایت به آن‌چه هدفم بود، دست نیافتم.»

ستاره سابق بارسا در رابطه به جدایی‌اش از این تیم نیز صحبت کرد و گفت: «من بعد از قهرمانی در کوپا آمریکا، بسیار خوشحال بودم که ناگهان ترک بارسلونا اتفاق افتاد. من تصور نمی‌کردم که برای تیمی جز بارسلونا بازی کنم. حقیقت این است که برنامه‌ای برای تغییر تیم نداشتم. خوشبختانه شرایط جدید برای بچه‌ها خوب بود، اما برای آنتونلا و من سخت‌تر بود. در بارسلونا هم‌تیمی‌هایی داشتم که سال‌ها با آنها بازی کرده بودم و آنها مرا به‌خوبی می‌شناختند. در پاریسن‌جرمن باید خود را با سیستم جدید و هم‌تیمی‌های جدید تطابق می‌دادم.»

مسی در سال ۲۰۲۱ برای هفتمین بار جایزه توپ طلا را بدست آورد ولی امسال نامزد جدی برای این جام نخواهد بود و برعکس نام‌های زیادی برای دریافت این جایزه مطرح شده‌اند از جمله کریم بنزما مهاجم رئال مادرید و محمد صلاح و سادیو مانه دو ستاره لیورپول. هر سه در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۸ می بازی کردند و سرانجام در پایان رئال مادرید پیروز شد. مسی بر این باور است که بنزما در این فصل تاثیرگذاری بیشتری داشته و شایسته دریافت توپ طلا است. مسی در این مورد گفت: «من فکر می‌کنم هیچ شکی وجود ندارد، بسیار واضح است که بنزما یک سال دیدنی را پشت سر گذاشت و در نهایت خود را به قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند که از یک شانزدهم گذشته به بعد در همه بازی‌ها ضروری بود.» بنزما قهرمان رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود و با ۱۵ گل بهترین گلزن این رقابت‌ها شد.

او دو هت تریک خارق العاده در راه رسیدن به فینال در یک‌هشتم نهایی مقابل پی‌اس‌جی و یک چهارم نهایی مقابل چلسی به ثمر رساند. نه تنها این، بلکه او با ۲۷ گل فصل را به عنوان بهترین گلزن لالیگا به پایان رساند و مادریدی‌ها عنوان قهرمانی لیگ را به دست آوردند. در مجموع، بنزما در این فصل در ۴۶ بازی برای رئال مادرید ۴۴ گل به ثمر رسانده و مطمئناً یکی از نامزدان محبوب و اصلی برای کسب توپ طلا است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار