کد خبر: ۲۰۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
در حالی که قرعه‌کشی اولین دوره از مرحله فروش و تخصیص خودرو دوشنبه هفته جاری انجام و قرار بود، نتایج ۱۰ صبح روز گذشته( ۱۰ خرداد) منتشر شود، با تاخیرهای پیش آمده که قریب به ۳۰ ساعت شد، بالاخره نتایج مشخص و بر روی سایت رسمی سامانه پکپارچه تخصیص خودرو بارگذاری شد.

بالاخره نتایج اولین فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

در حالیکه از ۹ صبح روز گذشته (سه‌شنبه) ثبت‌نام کنندگان در اولین مرحله از فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص منتظر اعلام نتایج بودند، بالاخره لحظاتی پیش، نتایج اعلام و اسامی برندگان بر روی سایت این سامانه به نشانی sale.iranecar.com بارگزاری شد.

ثبت‌کنندگان می‌توانند با وارد کردن کدرهگیری یا کدملی خود در کادر مشخص شده، از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوند.

آنطور که اطلاع‌رسانی شده است، برندگان این طرح پس از آماده‌سازی برنامه‌های فروش توسط شرکت‌های خودروسازی، می‌توانند به مدت سه روز کاری نسبت به پرداخت وجه خودرو مطابق قیمت‌های اعلامی اقدام کنند.

زمان و نحوه پرداخت وجه خودرو از طریق سایت خودروساز اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ بر این اساس ثبت‌کنندگان پس از آنکه از برنده شدن خود اطلاع پیدا کردند، بایستی دیگر موضوع را از جانب سایت‌های خودروساز پیگیری کنند. خودروسازان نحوه و زمان اخذ وجه خودرو را اعلام خواهند کرد و منتخبان می‌توانند اقدامات لازم اعم از واریز وجه و... انجام دهند.

طبق اعلام، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت-: در این دوره چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۵۲ نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌ تقاضا داشته‌اند. مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع شامل فروش‌فوری، فروش فوق‌العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارائه شد.  

شایان ذکر است، پس از یک هفته از اتمام مهلت ثبت‌نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، دوشنبه هفته جاری (۹ خرداد ماه) قرعه‌کشی طرح‌ها برگزار شد. طبق قول وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود اسامی منتخبان ساعت ۹ صبح روز گذشته (سه‌شنبه) بر روی سایت سامانه منتشر شود؛ اما نهادهای نظارتی همچون وزارت صمت برای احراز هویت مشتریان به‌ویژه در طرح جوانی جمعیت، به زمان بیشتری نیاز داشتند و روز گذشته، ضمن عذرخواهی اعلام کردند که اعلام اسمی منتخبان با تاخیر خواهد بود.

یادآوری می‌شود، سه‌شنبه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت ماه) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با عرضه محصولات شش خودروساز دولتی و خصوصی به مدت یک هفته (تا ۹ صبح سه‌شنبه ۳ خردادماه) اجرایی کرد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام و مشارکت در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو در قالب سامانه فروش،   قرعه‌کشی این مرحله از فروش خودروها دوشنبه (۹ خردادماه) انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار