کد خبر: ۲۰۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
در معاملات هفته گذشته
تعداد ۴۱ هزار و ۹۸۵ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان در معاملات بازار قرارداد‌های آتی بورس کالا به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کالاخبر، در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک ۳۷۸ میلیارد تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۸ هزار و ۴۸۲ قرارداد رسید.
زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۷۲ از نظر حجم و سهم ۵۰ درصدی از نظر ارزش کل قرارداد‌های منعقده، توانست مقام نخست معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.
انعقاد ۱۵ هزار و ۸۱۴ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ۱۸۶ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قرارداد‌های مذکور ۲۷ درصد از حجم کل و ۴۹ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.
در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد امسال نیز ۶۸۳ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.
به این ترتیب حجم و ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۱۳ خرداد به ترتیب با ۲۷.۶ درصد و ۵۶.۸ درصد افزایش همراه شد؛ به این ترتیب حجم قرارداد‌های منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به بیش از ۵۸ هزار قرارداد به ارزش ۳۷۷ میلیارد تومان نزدیک شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار