کد خبر: ۲۰۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته پیش‌رو احتمالا شاخص کل با کمی صعود تا حوالی تراز یک میلیون و ۵۵۴ هزار واحد، دوباره شروع به اصلاح می کند.

آقای علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد یک میلیون و ۵۶۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته با کاهش حدود ۱.۶ درصد، به عدد یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس همچنان میل به کاهش بیشتری دارد، البته این کاهش و یا استراحت شاخص برای صعود‌های بعدی مورد نیاز است.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، در هفته پیش‌رو احتمالا شاخص کل با کمی صعود تا حوالی عدد یک میلیون و ۵۵۴ هزار واحد، دوباره شروع به نزول کرده تا به حمایت اصلی خود در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نزدیک شود. اولین حمایت میان مدت شاخص کل محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد و در صورت رشد هدف بعدی شاخص محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد است.

اصلاحات شاخص کل و هم وزن همچنان ادامه دارد
او می‌گوید: اما شاخص هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است عملکردی بدتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۴۳۸ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افت حدود ۲ درصدی در پایان هفته به تراز ۴۲۹ هزار واحد رسید که نشان دهنده اصلاح بیشتر شرکت‌های کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگتر بازار است.

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه این شاخص کانال بلند مدت خود را شکسته و با توجه به وضعیت اندیکاتورها، انتظار داریم این شاخص در هفته آتی همچنان روند اصلاحی داشته باشد و به احتمال زیاد با منفی کار خود را پایان دهد. همچنین حمایت اصلی این شاخص در محدوده ۴۱۰ هزار واحد و مقاومت اصلی آن محدوده ۴۷۰ هزار واحد است.

اصلاحات شاخص کل و هم وزن همچنان ادامه دارد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار